رپورتاژ آگهی: معرفی کتاب طراحی پلاستیک سازه های فولادی مقاوم در برابر زلزله

رپورتاژ آگهی: معرفی کتاب طراحی پلاستیک سازه های فولادی مقاوم در برابر زلزله

در بخش اخبار تحلیلی سایت تصمیم گرفتیم هرچند وقت بکبار به معرفی آندسته از کتب تخصصی مهندسی عمران بپردازیم که از لحاظ محتوای کاربردی منحصر به فرد هستند. در این خبر تحلیلی به خوانندگان وبسایت Civil808 کتاب "طراحی پلاستیک سازه های فولادی مقاوم در برابر زلزله بر اساس سطح عملکرد" را معرفی می کنیم. کتاب فوق در مورد طراحی پلاستیک سازه های فولادی مقاوم در برابر زلزله بر اساس سطح عملکرد می باشد که همراه با DVD که شامل مطالب تکمیلی و همچنین PDF کتاب و فایل آزمایشگاهی می باشد:  

توضیحات مترجم:

بدون شک، طراحی لرزه‌ای براساس عملکرد (PBSD) از اجزای مهم مهندسی زلزله در آینده است. PBSD که در ابتدا به‌عنوان روشی برای مقاوم‌سازی سازه‌های موجود در اوایل دهه 90 با انتشار اسناد FEMA-356 مطرح شده بود به‌تدریج به‌عنوان رویکرد معقول و مناسب، برای طراحی سازه‌های جدید هم معرفی شد. بسیاری از ساختمان‌های بلند در لس‌انجلس، سانفرانسیسکو و جاهای دیگر با استفاده از روش PBSD طراحی شده‌اند. نسل جدیدی از روش‌های PBSD توسط انجمنِ تکنولوژی کاربردی (ATC)، تحت پروژه‌ای با عنوان 58 ATC- در حال توسعه است. سازمان‌هایی مثل انجمن طراحی سازه‌ای ساختمان‌های بلند لس‌آنجلس و مرکز تحقیقاتی مهندسی زلزله پاسفیک به‌طور جدی در حال توسعه و تدوین راهنماهایی برای به‌کارگیری روش PBSD در طراحی و ارزیابی سازه‌های مهم می‌باشند.

یکی از مشکلات همه‌ی روش‌های PBSD موجود این است که اساساً بیش از این‌که یک روش طراحی باشند، راهی برای ارزیابی هستند. به عبارت دیگر اصول PBSD موجود، ابزاری است برای ارزیابی عملکرد لرزه‌ای ساختمانی که قبلاً طراحی شده و در واقع یک روش شفاف برای طراحی ساختمان، جهت رسیدن به یک عملکرد مطلوب فراهم نمی‌کنند. این دقیقاً چیزی است که این کتاب انجام می‌دهد. با فراهم نمودن یک رویکرد گام‌به‌گام واضح و شفاف برای طراحی یک ساختمان؛ به‌طوری‌که عملکرد مطلوب برای یک تحریک لرزه‌ای داده شده را فراهم نماید. اصول ارائه‌شده در این کتاب، مهندس سازه را از تحلیل‌های تاریخچه زمانی غیرخطی طاقت‌فرسا در طول پروسه طراحی و محدودیت‌های مربوط به به‌کارگیری تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی نجات داده و به یک نقطه مناسب رهنمون می‌کند: صحت نسبی عملکرد مناسب یک سازه از قبل طراحی شده. این امر، با به‌کارگیری قوانین ساده طراحی پلاستیک در فولاد، اصول طراحی براساس ظرفیت و استفاده از یک الگوی بار جانبی استاتیکی ساده ممکن می‌شود. الگوی باری که علی‌رغم شباهت به الگوی بار جانبی استاتیکی آیین‌نامه‌ها اندکی با آن متفاوت است. در نتیجه ساختمانی به‌دست می‌آید که با استفاده از تحلیل مهندسی و تکنیک‌های طراحی پایه طرح می‌شود و در معرض زلزله‌ای با شدت مشخص، رفتار مورد انتظار را نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های استثنایی این کتاب، علاوه بر تشریح اصول طراحی مناسب بحث شده فوق، به‌کارگیری این روش برای سیستم‌های سازه‌ای گوناگون با توضیحات شیوا و مثال‌های طراحی عددی مختلف می‌باشد که در هر گام، پروسه کاملاً تعریف و نشان داده می‌شود. بدون شک این کتاب برای طراحان لرزه‌ای سازه‌های فولادی بسیار مفید و عملی و نیز برای اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در مباحث طراحی پلاستیک یک ابزار آموزشی و ارزشمند خواهد بود.

 

این کتاب ترجمه ایست از کتاب :
 Performance-Based Plastic Design: Earthquake-Resistant Steel Structures Hardcover
اثر :
 Subhash C. Goel  , Shih-Ho Chao

(مشاهده اصل کتاب از آمازون)

 

فصل اول کتاب را میتوانید به رایگان از اینجا دانلود بفرمایید:

دانلود

مشخصات کتاب:

نويسنده :subhash c. goel shih-ho chao
مترجم :علیرضا صالحین و احسان عمرانیان
موضوع :عمران و معماری
تاريخ چاپ :۱۳۹۲
تعداد صفحات :۲۷۴ صفحه
قطع :

وزیری

نوع جلد :

شومیز

نوبت چاپ :

اول

شماره شابك :

9786006215587

قيمت :۱۷۰۰۰۰ ريال

خرید آنلاین کتاب
 

سخن انتهایی مترجمین:

امید است اثری که تقدیمتان می شود بتواند نظر شما خوانندگان گرامی را جلب نموده و گامی در جهت ارتقاء سطح علمی و آگاهی مهندسین باشد. مانند هر اثر دیگری، این کتاب نیز خالی از نقص و کاستی نخواهد بود، بنابراین از شما عزیزات تقاضا می شود با دیده ی اغماض به این گونه موارد نگریسته و با ارسال نظرات ارزشمند خود ما را در راه بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی کتاب یاری فرمایید. در صورت نیاز به افزودن مطلبی به این کتاب ،این امر از طریق وب سایت همیار این کتاب (www.AvistaBook.com) انجام خواهد شد. لطفاً با ارسال نظرات خویش به ایمیل info@avistabook.com مترجمین را در مورد نظرات خویش با خبر سازید.

برای مشاهده سایر کتاب های منتشر شده از این مولف و انتشارات میتوانید به این صفحه مراجعه بفرمایید.


مطالب مرتبط:

درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه تعیین حداکثر چرخش پلاستیک در SAP
سلام. پس از تحلیل تاریخچه ی زمانی در sap 2000 ، چگونه می توان حداکثر چرخش پلاستیک تیرها وستون ها رابرای یک قاب دوبعدی بتنی بدست آورد؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست اطلاعات از خروجی های المان های force beam column با Opensees
سلام لطفا در مورد plasticDeformation و basicDeformation که خروجی های المانforcebeamcolumn هستند توضیح بدهید که دقیقا چه اطلاعاتی به ما می دهند و آیا از این اطلاعات می توان برای محاسبه شکل پذیری دورانی المان استفاده کرد؟ با سپاس
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .