رونمایی از سرویس پرسش و پاسخ ۸۰۸+، استفاده از تجارب اساتید همکار ۸۰۸ در حل سوالات تخصصی کاربران

رونمایی از سرویس پرسش و پاسخ ۸۰۸+، استفاده از تجارب اساتید همکار ۸۰۸ در حل سوالات تخصصی کاربران

با گذشت بیش از ۱۰ سال از فعالیت کاری ۸۰۸ در وب فارسی، به دلیل نیازی که افراد عضو سایت برای رفع اشکالات تخصصی خود از اساتید مشاور و یا سایر کاربران عضو سایت حس می‌کردند، بر آن شدیم بخش جدیدی در سایت جهت پرسش و پاسخ‌های تخصصی و با اسم ۸۰۸ پلاس راه‌اندازی کنیم.

همانطور که از نام این بخش پیداست، قرار است این بخش قسمت جانبی و مکمل وبسایت Civil808 باشد. اما دلایل راه‌اندازی این سیستم مکمل در سایت ۸۰۸:

۱- از حدود یکسال پیش که سیستم داخلی سایت مجهز به بخش پیغام خصوصی بود شاهد بودیم که بین کاربران با هم و یا با اساتید سوال و جواب‌هایی به صورت خصوصی در ارتباط با موضوعات علمی رد و بدل می‌شد. برای استفاده سایرین از این سوال و جواب‌های تخصصی لازم دیدیم بخش اختصاصی در سایت داشته باشیم. 

۲- عدم وجود پاسخ‌های مستند از سوی اساتید مرجع در زمینه‌های تخصصی عمران و معماری در فروم و گروه‌های تلگرامی و کلا فضای مجازی که گاه دیده شده منجر به ارائه اطلاعات غلط و غیر مستند به سوال‌شونده می‌شود باعث شد که از پتانسیل موجود در سایت ۸۰۸ که به واسطه تولید فیلم و دوره‌های آموزشی متعدد طی سالیان اخیر با اساتید مجرب در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری، کنکوری و... در عمران و معماری ایجاد شده است و از وقتی که این دسته از اساتید به صورت روزانه برای بازدید از وبسایت ۸۰۸ می‌گذارند، استفاده کنیم تا آنها بتوانند پاسخ سوالات مرتبط با تخصصشان را در بخش مربوطه به سایر کاربران ارائه دهند. 

۳- در سیستم‌های سنتی پیش از این برای اساتید و هر نفری که پاسخی در سایت از مشکلات سایرین حل می‌کرد، جز رضای خدا و دادن زکات علم استفاده اعتباری یا مالی فردی دیگری در بر نداشت که این اصلی‌ترین معضل سیستم‌های پیش از این بوده چراکه هرکجا نفع ماندگاری در میان نباشد همکاری‌ها هم مقطعی و زودگذر خواهد بود اما در ۸۰۸ با وجود بیش از ۵۰۰ محصول با درصد مشترک دو طرفه با نزدیک به ۱۰۰ استاد که در سود فروش هریک از آنها با موسسه ۸۰۸ ذینفع هستند می‌توانیم این اطمینان را داشته باشیم که اساتید مشاور سایت جدا از اهداف رضای خدا و زکات علم و غیره، در راستای همکاری‌های قبلا تعریف شده در سایت در جهت ارائه دانش واقعی خودشان در حل سوالات مرتبط با تخصصی‌شان مشارکت بیشتری به عمل آورند. برای آشنایی با اساتید مشاور سایت می‌توانید این صفحه را مشاهده بفرمایید:

آشنایی با مشاوران اختصاصی وبسایت ۸۰۸

۴- امکان فراهم آوردن پاسخگویی سریع از سوی افراد متخصص در ارتباط با سوالات مطرح شده در سایت ۸۰۸ یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی سیستم ۸۰۸+ است:

در هنگام سوال لازم است کاربر حتما تخصص مرتبط با سوال خود را انتخاب کند و همین باعث می‌شود تخصص مربوطه که همزمان لینک به دانشنامه مربوطه در سایت است در زیر سوال وی قید شود تا علاوه بر اینکه سوال کننده و افرادی که قصد پاسخ به سوال مطروحه را دارند بتوانند اطلاعات حداقلی مربوط به تخصص‌های مرتبط با سوال خود را با کلیک بر روی آنها از دانشنامه سایت مطالعه کنند، بلکه سوال مطرح شده‌ی وی نیز بلافاصله به اطلاع اساتید مشاور و کاربران دارای این تخصص در سایت برسد که چنین سوالی مرتبط با تخصص‌شان در بخش ۸۰۸+ آمده است تا جواب در سریع‌ترین زمان از سوی این دسته کاربران به آنها داده شود.

ورود به بخش دانشنامه محتوای تخصصی سایت شامل همه تخصص‌ها

برای شروع اگر تخصصتان را هنوز در صفحه اصلی پروفایلتان را وارد نکرده‌اید، لطفا ابتدا وارد پروفایلتان شوید و بخش مربوطه را کامل فرمایید

 

مزایای افزودن تخصص به پروفایل خود

مشاوره رایگان با مشاوران اختصاصی

دریافت مشاوره رایگان در زمینه های تخصصی خود با مشاوران سایت

لیست تمام مشاوران

ارتباط افراد متخصص سایت با یکدیگر

قابلیت ایجاد ارتباط با کاربرانی که تخصص مورد نظر شما را دارند

مشاهده تمام کاربران

ارتقا به عضویت vip

مشاهده 100 محتوای تخصصی سایت به صورت رایگان

امکان پرسش از مشاوران سایت مخصوص اعضای vip

مشاهده تمام مزایا

ایجاد و دریافت پروژه (به زودی)

می توانید با توجه به تخصصی های موجود پروژه ایجاد کنید و از متخصصین سایت برای انجام آنها دعوت کنید

ایجاد و دریافت پروژه (به زودی)

می توانید با توجه به تخصصی های موجود پروژه ایجاد کنید و از متخصصین سایت برای انجام آنها دعوت کنید

 

 و اما 808+ چگونه کار می‌کند:

۱- ابتدا از این صفحه می‌توانید وارد صفحه اصلی لیست سوالات قبلا مطرح شده شوید و علاوه بر آن از این قسمت سوالات قبلا پرسیده شده را جستجو کنید.

۲- برای ایجاد سوال و پاسخ به سوالات موجود قبل از هرچیز لازم است ابتدا از این صفحه عضو سایت شوید. 

۳- پس از عضویت می‌توانید از قسمت تنظیمات پروفایل، تخصص خود را وارد کنید.

۴- از طریق این صفحه می‌توانید سوال خود را پس از مطالعه‌ی قوانین مطرح شده بپرسید و ملحقات تکمیل‌کننده سوالتان را ضمیمه کنید. توجه داشته باشید حتما برای سوال خود در بخش مربوطه، تخصص مرتبط با سوال را وارد کنید تا سوال‌کننده و افرادی که قصد پاسخ به سوال مطروحه را دارند، علاوه بر اینکه بتوانند اطلاعات حداقلی از تخصص‌های مرتبط با سوال خود را با کلیک بر روی آنها از دانشنامه‌ی سایت مطالعه کنند، بلکه سوالات مطرح شده بلافاصله از روی تخصصی که شما ملزم به وارد کردن آن در فرم سوال هستید به مشاوران و کاربران دارای آن تخصص در سایت به صورت ایمیل و پیغام خصوصی ارسال شود تا این دسته از افراد که در اولویت برای پاسخگویی به سوال مطرح شده شما هستند بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن مطلع شده و جهت پاسخگویی وارد صفحه سوال شوند. سوال مطرح شده جهت بررسی عدم تکراری بودن آن و حل مشکلات نگارشی ابتدا وارد مرحله تایید می‌شود و در این مرحله پس از تایید کارشناس مربوطه در سایت منتشر می‌شود.

اینجا لازم است در ارتباط با ساز و کار این قسمت از وبسایت ۸۰۸ که راه‌اندازی آن همراه با نوآوری‌های اختصاصی سایت ۸۰۸ بود و از لحاظ فنی بیش از ۱ سال زمان برد، کمی بیشتر توضیح دهیم:

در اولین قدم با رونمایی بخش دانشنامه ۸۰۸ در اسفند سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰۰۰ محتوای تخصصی به صورت صفحات مجزا تعریف شد. به این شکل که از محتواهای تخصصی با کلید واژه‌های مختلف شروع به ترجمه از رفرنس‌های خارجی شد و برای هر یک صفحه مجزایی ساخته شد تا تمامی اطلاعاتی که مرتبط با آن قبل و بعد از آن در سایت، کلیدواژه‌ای تعریف شده بود، در بخش‌های مختلف محتوایی به آن صفحه دانشنامه لینک شود. نزدیک به ۸ ماه طول کشید تا بخش دانشنامه سایت از لحاظ محتوایی تکمیل شود.

اطلاعات بیشتر در ارتباط با دانشنامه سایت در این یادداشت 

قدم بعدی اضافه شدن بخش تخصص به پروفایل کاربران سایت بوده است:

از ابتدای تابستان سال ۱۳۹۶، در پروفایل کاربران در هنگام ثبت نام بخشی را ملزم به وارد کردن تخصص کرده بودیم که دلیل این امر لیست شدن کاربران دارای تخصص مربوطه در انتهای دانشنامه مرتبط با آن تخصص بود. اضافه شدن تخصص در پروفایل کاربران مزیت‌های مختلفی دارد که یکی از آن همین برخورداری از مزایای اطلاع‌رسانی سوالات و محتواهای تخصصی مرتبط با تخصص کاربر به وی در زمان لازم است.

تخصص‌های وارد شده توسط کاربران اگر از قبل در دانشنامه سایت تعریف شده باشد به طور خودکار در پروفایل فرد به صورت لینک شده با صفحه دانشنامه مربوطه به نمایش در خواهد آمد و در غیر اینصورت در انتظار تایید خواهند ماند تا کارشناس مربوطه بعد از بررسی تخصص‌های مربوطه و چک کردن عدم تکراری بودن آن اقدام به تایید یا عدم تایید آن کنند (که در صورت تکراری بودن با تخصص‌های مشابه قبلا تعریف شده، ادغام شده و در صورت نامربوط بودن به فعالیت‌های سایت حذف می‌شود).

۵- پاسخ به سوالات مطرح شده:

شما به عنوان نویسنده سوال می‌توانید هر جوابی که شما را قانع کرد، روی گزینه تایید پاسخ کلیک کنید. همچنین هریک از مشاوران سایت قادر خواهند بود که از طریق گزینه‌ی مربوطه در کنار پاسخ‌های مطرح شده، روی گزینه تایید یا عدم تایید کلیک کنند. این دو با علامتی مجزا از هم در کنار سوال مشخص می‌شوند تا به این شکل مشخص شود که جواب مطرح شده از سوی کاربران آیا از دید مشاوران و استنباط نهایی خود فرد سوال‌کننده، علمی و صحیح بوده است یا خیر. (البته اینجا قانونی بر ۱۰۰٪ درست بودن این تایید و عدم تایید نیست، بلکه صرفا یک راهنمای اولیه برای ذهن بازدیدکننده از پاسخ است).

۶- شما به عنوان بازدیدکننده می‌توانید سوالات مورد دلخواه خودتان را با کلیک روی عبارت دنبال کنید مندرج در روبروی هر سوال به قسمت نشان‌شده‌های پروفایلتان اضافه کنید تا از این پس در جریان هر پاسخی که به این سوال از سوی هریک از کاربران ارائه می‌شود، قرار گیرید.

چنانچه شما سوال‌کننده یا فردی باشید که تمایل به دنبال کردن پاسخ‌های مطرح‌شده به سوال خاصی را دارد و روی گزینه دنبال کنید کلیک کرده‌اید در هر دوی این حالت‌ها علاوه بر درج سوال مربوطه در تب سوالات در پروفایل شخصی‌تان، هر پاسخی که به سوال مربوطه می‌آید از طریق پیغام خصوصی و ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

۷- شما به عنوان بازدیدکننده می‌توانید به هریک از سوالات و یا پاسخ‌های مطرح شده برای هر سوال به صورت مجزا امتیاز دهید تا این امتیارات بتوانند سایر کاربران را با سوالات خوب مطرح شده آشنا کرده و نیز به آنها در رسیدن به جواب منطقی‌تر و علمی‌تر هر سوال از بین انبوه پاسخ‌های مطرح‌شده کمک کند.

دانلود فیلم معرفی ۸۰۸+

 

در بخش ۸۰۸ پلاس می‌توانید بیاموزید، دانش خود را انتقال دهید و در حرفه‌تان قوی‌تر شوید.

 

مجتبی اصغری

مدیر موسسه آموزشی مهندسی ۸۰۸

درباره نویسنده
عکس‌های mojtaba808

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .