ایبوک ۵۲: طراحی حدی سازه های فولادی در ETABS 2013 (همراه با فیلم آموزشی)

ایبوک ۵۲: طراحی حدی سازه های فولادی در ETABS 2013 (همراه با فیلم آموزشی)

مقدمه مولف:

در این آموزش تصویری قصد بر آنست تا  خدمت مهندسان محترم نحوه طراحی سازه‌های فلزی به روش حالت حدی بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در نسخه ۲۰۱۳ نرم‌افزار ETABS ارائه شود. هدف از این آموزش تنها ذکر خلاصه مهم‌ترین تغییراتیست که در نسخه ۲۰۱۳ نرم‌افزار ایتبس نسبت به نسخه‌های پیش از آن ایجاد شده است و از ذکر جزئیات مربوط به مدلسازی و بارگذاری و موارد مشابه اجتناب خواهد شد و از آنجا که قصد بر آنست تا استفاده از ایتبس ۲۰۱۳ را برای طراحی به روش حالت حدی مطابق مبحث دهم مقررات ملی ساختمان کشورمان نیز بررسی کنیم تغییرات صورت گرفته در این قسمت در نسخه از نرم‌افزار ایتبس نسبت به نسخه‌های قبل آن با دقت بیشتری بررسی خواهد شد.

سرفصل مطالب این ایبوک عبارتست از:

  • تعریف مقاطع در نسخه 2013 ETABS
  • مقاطع فشرده و غیرفشرده
  • اعمال روش‌های آنالیز پایداری در AISC-ASD-89 ،AISC-360-10 و AISC-360-05   
  • اعمال تغییرات مربوط به طرح لرزه‌ای

توجه:

۱- از آنجا که در حین تدوین این ایبوک نسخه نهایی ویرایش سال ۹۲ مبحث دهم مقررات ملی ساختمان منتشر شده است بنابراین سعی گردید مطالب به نحوی تدوین شود که برای آندسته از الزامات طراحی حالت حدی که ما بین ویرایش سال ۸۷ و ویرایش سال ۹۲ مقررات ملی ساختمان (معادل ویرایش ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ از آیین‌نامه AISC-360) یکسان است به کار گرفته شود.

۲- در این ایبوک قصد پرداختن به الزامات عمومی طراحی و جزئیات مربوط به وارد کردن تمام پارامتر های تحلیل و طراحی سازه نیست و صرفا تنظیمات کلی مربوط به طراحی حالت حدی سازه فولادی در نرم افزار ETABS بررسی میشود. بنابراین استفاده از این آموزش برای سطح کاربران متوسط به بالا پیشنهاد میشود. (کاربرانی که از قبل با این نرم افزار آشنایی داشته اند و با نسخه های پایین تر این نرم افزار کار کرده اند)

۳- جهت مشاهده دقیق تر و مرحله به مرحله طراحی ، تنظیمات توضیج داده شده در این ایبوک در قالب ۴ فیلم آموزشی توسط مولف تدوین گردید که جهت تکمیل این ایبوک در درون خود ایبوک عرضه شده است. (تعداد ۴ عدد فیلم که هر کدام کلیه تنظیمات مربوط به هر یک از چهار فصل این ایبوک را شامل میشود و به صورت ضمیمه شده به فایل PDF ایبوک قابل مشاهده است)

     توجه:

    • ایبوک های منتشر شده در وبسایت‌های ۸۰۸ از سوی مولف اثر ویژه انتشار در وبسایت آموزش مجازی ۸۰۸ در اختیار وبسایت قرار گرفته است و تکثیر و توزیع آن بدون ذکر نام منبع به هر نحو غیر مجاز است.
    • صحت علمی کلیه مطالب مندرح در ایبوک‌ها با مسئولیت مولف هر اثر است.

    مطالب مرتبط:

    » دوره فشرده طراحی حالت حدی سازه فولادی در ETABS در تهران و شهرستان ها

    در مبحث دهم ویرایش ۹۲ تغییرات زیادی نسبت به ویرایش قبلی خصوصا در بخش طرح لرزه‌ای دیده می‌شود. (که در این ویرایش برای همه نوع ضریب رفتاری و برای همه نوع سازه ای به کار گیری آن در طراحی الزامی اعلام شده است). برای توجیه مهندسین با این تغییرات وظیفه خود میبینیم که کاری کنیم تا مهندسان محاسب کشورمان ترسشان از طراحی به روش حالت حدی ریخته بشود و بتوانند کم کم پروژه‌هاشان را به این حالت طراحی کنند.

    چنانچه مایل هستید این دوره را در استان‌های خود برگزار کنید، می‌توانید با ما از این طریق در تماس باشید.

     » کتاب راهنمای طراحی سازه های فولادی همراه DVD فیلم آموزشی و ۲ ساعت رفع اشکال مجازی

    • کتاب "راهنمای طراحی سازه های فلزی به روش  حالت حدی LRFD  و تنش مجاز  بر مبنای مبحث دهم و آیین نامه AISC 360-05 "   
    •   مولفان:   " مهندس مجتبی اصغری سرخی - مهندس  احمدرضا جعفری "
    •  چاپ دوم:  انتشارات علم عمران،
    • همراه با  1DVD فیلم آموزش طراحی LRFD در ETABS به همراه اطلاعات جانبی
    • همراه با دو ساعت رفع اشکال مجازی

    » روش آنالیز مستقیم در آنالیز پایداری سازه های فولادی

    مولف:  مهندس مجتبی اصغری سرخی

    شامل:

    • روش های آنالیز پایداری  سازه های فولادی در آیین نامه های مختلف
    • کاربرد آنالیز مستقیم در آنالیز پایداری سازه های فولادی
    • کنترل پایداری لرزه ای با استفاده از شاخص پایداری
    • کاربرد ضریب B2 در آنالیز پایداری سازه های فولادی و چگونگی تعیین آن
    • ترکیب تنش های محوری و خمشی  در آیین نامه های مختلف  طراحی سازه های فولادی
    • روش های نوین آنالیز پایداری سازه های فولادی درآیین نامه های

    ادامه مطلب

    Rar- PDF

    برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

    برای کاربران ویژه رایگان است

    نوع فایل دریافتی :
    Rar- PDF
    اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
    1,000 تومان
    پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
    درباره نویسنده

    مجتبی اصغری سرخی

    مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
    سوالات مرتبط
    عکس کاربر
    1پاسخ
    وارنینگ ایتبس به خاطر پی دلتا
    سلام دوستان من یک سازه بتنی رو انالیز کردم چند تا وارنینگ داد و پی دلتا رو خاموش کردم و خطا ها رو برطرف کردم ولی وقتی دوباره ران کردم وارنینگ میده یعنی بدون پی دلتا وارنینگ نداره و با پی دلتا وارنینگ داره ممنون میشم راهنمایی کنید *** Warning Message 1 *** Date & Time : 2/9/2023 11:13:35 PM Computer : DESKTOP-QHVKSSC Run Tag : 0 Run Serial : 1 Operation : RUNNING ANALYSIS Load Case : ~P-DELTA THE STRUCTURE IS UNSTABLE OR ILL-CONDITIONED !! CHECK THE STRUCTURE CAREFULLY FOR: - INADEQUATE SUPPORT CONDITIONS, OR - ONE OR MORE INTERNAL MECHANISMS, OR - ZERO OR NEGATIVE STIFFNESS PROPERTIES, OR - EXTREMELY LARGE STIFFNESS PROPERTIES, OR - BUCKLING DUE TO P-DELTA OR GEOMETRIC NONLINEARITY, OR - A FREQUENCY SHIFT (IF ANY) ONTO A NATURAL FREQUENCY TO OBTAIN FURTHER INFORMATION, RUN AN EIGEN ANALYSIS FROM THE END OF THIS NONLINEAR CASE USING AUTO FREQUENCY SHIFTING (WITH ADDITIONAL MASS IF NEEDED) AND INVESTIGATE THE MODE SHAPES *** Warning Message 2 *** Date & Time : 2/9/2023 11:13:36 PM Computer : DESKTOP-QHVKSSC Run Tag : 0 Run Serial : 1 Operation : RUNNING ANALYSIS Load Case : Solving Linear Stiffness from the end of Case ~P-DELTA THE STRUCTURE IS UNSTABLE OR ILL-CONDITIONED !! CHECK THE STRUCTURE CAREFULLY FOR: - INADEQUATE SUPPORT CONDITIONS, OR - ONE OR MORE INTERNAL MECHANISMS, OR - ZERO OR NEGATIVE STIFFNESS PROPERTIES, OR - EXTREMELY LARGE STIFFNESS PROPERTIES, OR - BUCKLING DUE TO P-DELTA OR GEOMETRIC NONLINEARITY, OR - A FREQUENCY SHIFT (IF ANY) ONTO A NATURAL FREQUENCY توضیحات به پیوست ضمیمه گردید
    عکس کاربر
    1پاسخ
    درخواست کمک برای طراحی سازه فولادی با Etabs
    سلام یه سازه فولادی میخوام طراحی کنم با ایتبس،هیچی هم بلد نیستم یک هفته وقت دارم سرنوشت تحصیلیم به این پروژه بستگی داره لطفاً یک نفر به من کمک کنه، خواهش میکنم
    عکس کاربر
    1پاسخ
    سوال در مورد مبحث مورد استفاده در آموزش نرم افزار
    با سلام فیلم زیر بر مبنای کدام ویرایش مبحث نهم تهیه شده است؟ فیلم آموزشی صفرتاصد ETABS 2016 برای ساختمان بتنی با زبان ساده مطابق با ویرایش چهار ۲۸۰۰
    ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .