رپورتاژ آگهی:‌ آموزش کاشی کاری با موما

23 شهريور 1401 - 09:36
رپورتاژ آگهی:‌ آموزش کاشی کاری با موما

نصب کاشی و به طور کلی کاشی کاری از جمله هنرهایی است که قدمت دیرینه دارد و هنر کاشی کاری ایرانی به حدود ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد. از این هنر برای زیبا کردن ساختمان استفاده می‌شود. کاشی کاری در دو نوع مدرن و ساده انجام می‌شود که برای بهتر دیده شدن این هنر باید نصاب کاشی ظرافت و تمیزی کار را سرلوحه‌ی کارش قرار دهد. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه‌ای و بدون نقص کاشی‌ها را کنار هم قرار دهید می‌توانید از پکیج‌های آموزشی کمک بگیرید و یا به صورت تجربی و شاگردی اقدام به یادگیری آن کنید. همچنین می‌توانید آموزش کاشی کاری فنی حرفه‌ای را از آموزشگاه‌های معتبر این حرفه یاد بگیرید و به صورت حرفه‌ای و با کسب مهارت‌های لازم در این شغل مشغول به کار شوید.

کاشی کاری چیست؟

 کاشی یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی است که در زیباسازی ساختمان نقش بسیار مهمی دارد. به طور کلی می‌توان گفت کاشی نوعی دیوارپوش و کف پوش است که در مدل‌های مختلفی وجود دارد و برای نصب آن از چسب یا ملات مخصوص این کار استفاده می‌شود. سطوح آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی را معمولا با کاشی پوشش می‌دهند. زیرا کاشی زیبایی منحصربفردی دارد و همچنین تمیز کردن و شستشوی آسانی دارد.

کاشی در انواع مختلف پرسلان، گرانیت، موزائیک، سرامیک و... وجود دارد که انتخاب هر یک از این کاشی‌ها سلیقه‌ای است و نصاب کاشی باید چگونگی نصب آن را بداند تا بتواند کاری تمیز و بدون نقص ایجاد کند. برای این که در نصب و اجرای کاشی دچار مشکل نشوید می‌توانید پکیج آموزش کاشی کاری موما را تهیه نمایید تا این حرفه را به صورت تخصصی و صفر تا صد فرابگیرید و در پایان دوره مدرک بین المللی این حرفه را دریافت کنید. به طور کلی کاشی کاری هنری ظریف و دقیق است که برای وارد شدن به این حرفه باید اطلاعات، مهارت و توانایی‌های لازم را داشته باشید.

چگونگی مراحل کاشی کاری

نصب کاشی و کلا کاشی کاری عملیات دشواری است که نیاز به نصاب ماهر یا متخصص این کار دارد. اما به طور کلی رعایت یکسری اصول کلی ضروری است که ما در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 برای انجام کاشی کاری ابتدا باید سطح مورد نظر را از لحاظ عدم وجود ترک، کثیفی و آلودگی بررسی کنید. هیچ گونه چربی بر روی سطح نباشد و سطح صاف و هموار باشد و همچنین سطح کاملا خشک باشد. سپس وسایل مورد نیاز آن را تهیه کنید. از ابزاری که کاشی کار در کار خود استفاده می‌کند می‌توان به متر، پرگار، گونیا، شابلون، خط کش، دستگاه برش کاشی و... اشاره کرد.

بعد از تهیه وسایل باید نقشه‌ی کلی کار را داشته باشید که متراژ فضای کاشی کاری و نحوه‌ی اجرای آن مشخص شود. سپس باید مصالح مورد نیاز این کار که شامل کاشی، ماسه، سیمان، پودر سنگ، چسب مخصوص، خاک رس و… است، تهیه شود. حالا نوبت به اجرای زیرسازی و تهیه‌ی دوغاب، ملات یا چسب می‌رسد.

بعد از انجام مراحل فوق نوبت به چیدن کاشی یا به اصطلاح اجرای رج اول است که درست چیده شدن این رج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا مبنای کل کاش کاری یک سطح است. بعد از اینکه رج اول به درستی انجام شد سایر رج‌ها باید ایجاد شود و در آخر مرحله بند کشی است که باید تمام درز و شکاف‌های بین کاشی‌ها پر شود. برای اینکه بدانید چگونه رج اول ایجاد می‌شود و بندکشی درست باید با چه اصول و مراحل طی شود می‌توانید از آموزش کاشی کاری موما استفاده کنید.

نحوه ورود به شغل کاشی کاری

 برای اینکه بتوانید در شغل کاشی کاری مشغول شوید و از این راه درآمد داشته باشید چند روش مختلف وجود دارد. اول اینکه می‌توانید برای آموزش رسمی کاشی کاری پس از گذراندن سال اول دبیرستان وارد رشته کاشی کاری شاخه کار و دانش شوید. روش دوم این است که در برخی از آموزشگاه‌ها دوره‌های آموزش کاشی کاری زیرنظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و در پایان مدرک معتبر کاشی کاری فنی حرفه‌ای را دریافت کنید.

همچنین برای یادگیری این شغل می‌توانید به صورت تجربی نزد یک استادکار آموزش ببینید یا حتی می‌توانید با تهیه پکیج آموزش کاشی کاری موما صفر تا صد این هنر را یاد بگیرید. بعد از کسب مهارت و مدرک معتبر این حرفه می‌توانید در بازار کار پر رونق کاشی کاری مشغول به کار شوید. از آنجا که کاشی کاری با صنعت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان‌ها ارتباط نزدیکی دارد، نیاز به آن همیشه وجود دارد. کاشی کار می‌تواند به صورت قراردادی با شرکت‌های ساختمانی، مشاغل و افراد مختلف کار کند. همچنین می‌تواند در شرکت‌های ساختمانی استخدام شود.

روش‌های اجرای کاشی کاری

 کاشی کاری در سه نوع ملات، دوغاب و چسب انجام می‌شود که در ادامه در مورد این سه روش بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • دوغاب: در این روش ابتدا زیرسازی با ماسه نرم انجام می‌شود و سپس با گل رس کاشی‌ها و سرامیک‌ها کنار هم قرار داده می‌شوند. ابتدا رج اول کار زده می‌شود سپس با دوغاب منافذ و درز و شکاف کاشی‌ها پر می‌شود و بعد گل نگهدارنده کاشی‌ها خارج می‌شود. در مرحله بعد پشت کاشی هم دوغاب ریخته می‌شود از لحاظ تراز بودن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • ملات: با کمک ماسه و سیمان ملاتی آماده می‌شود و در زیرسازی کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش برای اجرای کاشی کاری روی سقف و دیوار استفاده می‌شود که دوغاب ریزی در آن‌ها سخت است.
  • چسب: از این روش که کمی متفاوت‌تر از روش‌های قبلی است بیشتر برای کاشی‌کاری در زمان بازسازی انجام می‌شود. زیرا استفاده از چسب در کاشی‌کاری مناسب اجرا روی کاشی‌های قدیمی است.

برای اینکه نکات و اصول کلی این سه روش را به خوبی یاد بگیرید می‌توانید در آموزشگاه‌های معتبر این شغل دوره‌ کاشی و سرامیک را که آموزش‌ها به صورت مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند را سپری کنید و مدرک فنی حرفه‌ای معتبر مربوط به این حرفه را دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای موفقیت در این دوره‌ها و آموزش بهتر این حرفه از آموزش کاشی کاری موما کمک بگیرید و مدرک بین المللی این حرفه را دریافت کنید.

 برای اطلاعات بیشتر به وبسایت مرجع https://muma.ir/ مراجعه کنید.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
کاشی P8
سلام معنی P8 و GT12 در پشت کاشی ها چیست ؟
عکس کاربر
3پاسخ
نقش فلش پشت کاشی چیست ؟
سلام نقش فلش پشت کاشی چیست ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...