مقاله تحلیلی: بررسی مقاوم سازی عرشه یک پل بتنی

مقاله تحلیلی: بررسی مقاوم سازی عرشه یک پل بتنی

در این مقاله ما به‌مرور کاربرد GRP در بررسی عرشه پل می‌پردازیم. بررسی عرشه پل بتنی می‌تواند کار فشرده و وقت گیری باشد. در طول زمان فناوری‌های بسیاری در خصوص مطالعه نقص‌های عرشه توسعه یافتند. خوردگی فولاد تقویتی یک چالش بزرگ در عرشه‌های بتنی است، چرا که این خوردگی تا زمانی که دیگر بسیار دیر است، قابل مشاهده نیست. پیشرفت‌های اخیر در دستگاه‌های GRP و الگوریتم پردازش، تکنیک­های مهمی را در تحقیق روی عرشه پل ایجاد کرده‌اند.

روش‌های مرسوم آزمایش: اکثر روش‌های سنتی تنها زمانی قابل استفاده هستند که نشانه‌های نقص و خرابی مشاهده شود. برای مثال ترک در عرشه پل و لایه‌لایه شدن از نشانه‌های مشهود فرسایش بتن هستند. روش‌های آزمایش سنتی به‌واسطه بازرسی چشمی انجام می‌شوند. تست صدا با استفاده از چکش یا زنجیر در تشخیص موقعیت لایه‌لایه شدن استفاده می‌شوند.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

reinforced_concrete_bridge_deck_investigation.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های مهکامه اخویزادگان

مهکامه اخویزادگان

مهکامه اخویزادگان.مهندس عمران Soil improvement
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .