مقاله تحلیلی: فولاد- رفتار و اهمیت

مقاله تحلیلی: فولاد- رفتار و اهمیت

اولین سؤالی که به ذهن هر فردی می‌رسد این است که چرا ما از فولاد به‌عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کنیم؟ چه چیزی در آن حائز اهمیت است؟ خوب پاسخ را باید در زمین جست‌وجو کرد. فولاد یکی از فراوان‌ترین فلزاتی است که در زمین یافت می‌شود. پالایش آن کار بسیار سختی نیست و می‌توان آن را به‌راحتی با قالب‌های مختلف به شکل‌های متنوعی درآورد. جدا از این موضوع،‌ بازیافت آن بسیار راحت است. اگر از دید مقاومت به آن نگاه کنید باید گفت که فولاد مقاومت بسیار بالایی دارد و علاوه بر این انعطاف‌پذیر هم هست. فولاد مقاومت بسیار زیادی در برابر آتش ندارد اما مقاومت آن قابل‌قبول است. جدای از این، ساخت و ساز با فولاد روند بسیار سریعی دارد. در مقایسه یا یک سازه بتنی معمولی، سازه فولادی را می‌توان در زمان کمتری ساخت.

این‌ها همه مزیت‌های فولاد بودند. حال اجازه دهید در مورد رفتار این ماده صحبت کنیم. چرا؟ چون هنگام ساخت هر سازه‌ای موضوعی که اهمیت دارد این است که باید رفتار مواد و مصالح درک شوند. 

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: steel_-_behavior_and_importance.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .