مقاله تحلیلی: مشارکت یک دانشجوی مهندسی در ساخت یک سازه ۵۰ میلیون دلاری

مقاله تحلیلی: مشارکت یک دانشجوی مهندسی در ساخت یک سازه ۵۰ میلیون دلاری

آلیسون کاسیان، دانشجوی رشته مهندسی تصمیم گرفت دوره حرفه‌ای خود را از دوره کارآموزی شروع کند. آلیسون دانشجوی رشته فناوری مهندسی عمران از دانشگاه ایالتی دنور است که در ساخت یک ساختمان 50 میلیون دلاری در دوره کارآموزی خود مشارکت کرد.

ساخت دپارتمان علوم مهندسی و هوافضا در دانشگاه دنور

کارآموزی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که یک مهندس در راه کسب تجربه پشت سر می‌گذارد. مهندسی یک رشته عملی بوده و تجربه بهترین ابزار یادگیری برای هر مهندس جوانی است. اغلب به دانشجویان گفته می‌شود چیزهایی که در کلاس‌ها یاد می‌گیرند با ورود به کارگاه برای آن‌ها معنا پیدا می‌کند؛ و هیچ‌چیز برای یک مهندس رضایت‌بخش‌تر از این نیست که ببیند تفکرات و آموزه‌هایش تحقق پیدا کرده‌اند. در مورد آلیسون کاسیان، دانش دانشگاهی‌اش به‌صورت ساخت یک ساختمان 50 میلیون دلاری برای دانشکده علوم مهندسی و هوافضای دانشگاه نمود پیدا کرد. کاسیان توسط شرکت GH Phipps به‌عنوان کارآموز پروژه استخدام شد و بیش از یک سال روی پروژه ساختمانی کار کرد.

کاسیان می‌گوید: «من خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که این ساختمان اولین پروژه من است. من از ابتدا در این پروژه بودم و پیشرفت آن را از اولین مراحل دیدم. مشارکت در ساخت آینده دانشگاهی که در آن درس خواندم، حس خوبی دارد».

کارآموز مهندس پروژه

بخشی از مسئولیت‌های کاسیان در دوره کارآموزی پیگیری و بررسی جزئیات پروژه ساختمانی برای اطمینان از پیشرفت بدون اشکال پروژه بود. کارآموز کنترل‌های هفتگی ایمنی کارگاه را انجام می‌داد و جریان‌های کاری را از طریق عکس بررسی می‌کرد. در ادامه کاسیان در GH Phipps، روی پانچ لیست پروژه کار می‌کرد تا مطمئن شود که همه چیز تا افتتاح پروژه به‌موقع انجام خواهد شد.

در ۲۲ ژوئن، آلیسون کاسیان افتتاح ساختمانی را تجربه خواهد کرد که در ساخت آن نقش داشته است. او ماه گذشته فارغ‌التحصیل شد و در تابستان آینده هم کار خود را با GH Phipps به‌عنوان مهندس کارگاه تمام‌وقت ادامه خواهد داد. نقش مهندس پروژه کارآموز به او دید جامعی از نحوه ساخت یک ساختمان داد. به گفته کاسیان بیش از نیمی از فضای ساختمان به آزمایشگاه‌هایی اختصاص داده شده است که در آن یادگیری تجربی اتفاق خواهد افتاد.

کاسیان می‌گوید: «من به آزمایشگاه سازه‌ای که در آن دانشجویان می‌توانند ببینند، آیا سازه یک پروژه خاص قابل‌قبول هست یا خیر؛ علاقه دارم. این نوع آزمایش‌ها ضروری هستند».

او به طبقه بالای ساختمان که قرار است در آن تعدادی از شرکت‌های هوافضا و شرکت‌های تولیدی پیشرفته حضور داشته باشند هم علاقه‌مند است. دانشجویان خواهند توانست در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ماهواره‌ها همکاری داشته باشند. دانشجویان می‌توانند از دانشگاه به ساخت و پرواز ماهواره‌ها در فضا کمک کنند.

کاسیان نامش را روی آخرین تیر پروژه حک کرد. او گفت: «نام من روی ساختمان نوشته شده است. من حس می‌کنم که بخش کوچکی از من همیشه در دانشگاه خواهد بود».

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
3پاسخ
کارآموزی کجا بریم بهتره ؟؟
سلام به مهندسین متخصص .من دانشجوی رشته عمران کارشناسی هستم و حدود ۷۰ واحد پاس کردم.اتو کد و اکسل بلدم ونرم افزار sapرو خیلی کم تازه دارم یاد میگیرم به نظر شما برای کار آموزی کجا برم بهتره به کدوم ارگان دولتی برم بهتره یا برم دفتر های مهندسی کدوم بهتره ممنون میشم از راهنماییتون و تشکر بابت سایت خودتون.
عکس کاربر
2پاسخ
پیشنهاد و کمک برای داشتن آینده شغلی خوب در مهندسی ساختمان به یک دانشجو
با سلام خدمت دوستان من ترم اول کارشناسی عمران هستم و گرایشم به مهندسی ساختمان هست. میخام از همین الان شروع کنم تا آینده شغلی خوبی داشته باشم از شما دوستان درخواست دارم تا من رو در روش هایی درس خوندن موثر ، برنامه های لازم و کاربردی ، مهارت های لازم و کاربردی ، سایت ها و ارگان های مربوطه ، مقالات و اطلاعات پایه و مورد نیاز و هر چیزی که بنظرتون برای من مفید و به درد بخور هست رو ممنون میشم مشوره بدید. خیلی ممنون.
عکس کاربر
2پاسخ
درخواست راهنمایی جهت یادگیری آموزش مناسب برای کاریابی در مهندس عمران
سلام دوستان وقتتون بخیر من فارغ التحصیل امسال عمران هستم و با توجه به این که فعلا کاری ندارم؛ در این مورد یه سوال دارم به ایتبس و سیف آشناهستم خیلی بیشتر از حد پروژه دانشجویی.. مثلا هم پایه سازی برش ها و تحلیل دینامیکی بلدم یعنی ب طراحی سازه علاقه دارم اما با توجه به اینکه فعلا نمیشه کارکرد و مطمئنا کار طراحی سازه رو به من نمیدن باید تا ازمون محاسبات صبر کنم در این مدت، دوستان پیشنهاد میکنید متره و براورد یادبگیرم و وقتی به حد قابل قبول رسیدم، بتونم کار کنم . یا پیشنهاد نمیدین؟ باتوجه ب این ک کار متره و کار طراحی از هم جداهست
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .