مقاله تحلیلی: افتتاح طولانی‌ ترین تونل بزرگراهی زیرآبی چین

مقاله تحلیلی: افتتاح طولانی‌ ترین تونل بزرگراهی زیرآبی چین

 چین طولانی‌ترین تونل بزرگراهی زیرآبی خود را در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ افتتاح کرد. این پروژه که اتمام آن حدود ۴ سال زمان برده است در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد.

این تونل که Taihu نام دارد زیر دریاچه Taihu که سومین دریاچه بزرگ آب شیرین چین است و در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شرق شانگهای قرار دارد.

طول این تونل ۶ لاینه ۱۰.۷۹ کیلومتر و عرض آن ۱۷.۴۵ متر است. این تونل با هزینه هنگفت ۹.۹ میلیارد یوان (۱.۵۶ میلیارد دلار) ساخته شد. اگرچه چین بیش از ۱۰۰ تونل زیرآبی دارد اما Taihu طولانی‌ترین و عریض‌ترین تونل زیرآبی این کشور است.

این تونل بخشی از بزرگراه چانگژو- ووشی به طول ۴۳.۹ کیلومتر است که بزرگراه‌های راهی ووشی، سوژو و چانگژو را به هم وصل می‌کند. این تونل یک مسیر جایگزین برای مسافرانی است که بین شانگهای، نانجینگ و جیانگ سو تردد می‌کنند. این مسیر می‌تواند ترافیک شهرهای مجاور دریاچه Taihu را کاهش دهد.

این تونل که دو باند دارد با بیش از دو میلیون مترمکعب بتن ساخته شده است. در این پروژه از تجهیزات پردازش اتوماتیک فولادی و سیستم‌های هوشمند برای اطمینان از عدم ورود فاضلاب و گردوغبار استفاده شده است.

در شرایطی که جمعیت و شهرنشینی پیوسته در حال افزایش هستند، تونل‌های زیرآبی را می‌توان یک راهکار عالی برای کاهش ترافیک دانست. در بین همه انواع تونل‌های زیرآبی، کانال‌ها طولانی‌ترین تونل‌ها هستند. کانالی که طولانی‌ترین بخش زیرآبی را در دنیا به طول ۳۷.۹ کیلومتر دارد، انگلیس را به فرانسه متصل می‌کند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .