مقاله تحلیلی: ۴ منبع تجدید پذیر تأمین انرژی در کارگاه ساخت‌ و ساز

مقاله تحلیلی: ۴ منبع تجدید پذیر تأمین انرژی در کارگاه ساخت‌ و ساز

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یک راه عالی برای حذف یا به حداقل رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در کارگاه ساخت‌وساز است. پروژه‌های ساخت‌وساز یکی از عمده منابع تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شوند به‌طوری‌که سهمی %۳۹ در میزان تولید گازهای گلخانه‌ای جهان دارند.

 دلیل این است که ماشین‌آلات سنگین ساخت‌وساز به انرژی بالایی برای راه‌اندازی نیاز دارند. به‌طور مثال تجهیزات ساختمانی در ایالات‌متحده سالانه حدود ۶ میلیارد گالن سوخت غیرقابل‌تجدید استفاده می‌کنند؛ بنابراین صنعت ساخت‌وساز یکی از حوزه‌های مهم در بحث کاهش گازهای گلخانه‌ای و گرمایش جهانی به‌حساب می‌آید.

گسترش سریع ساخت‌وسازها و ضوابط سخت‌گیرانه کاهش کربن، توجه سرمایه‌گذاران را به سمت منابع انرژی جایگزین مانند انرژی بادی، خورشیدی،‌ برق‌آبی،هیدروژنی و غیره جلب کرده است.

به‌علاوه پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی موجب شده‌اند که انرژی‌های تجدید پذیر بیش از قبل کارآمد، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه باشند. به همین دلیل است که در حال حاضر استفاده از منابع انرژی تجدید آسان‌تر از گذشته است.

ابزارهای برقی، روشنایی، کامیون‌های برقی، تجهیزات تهویه هوا و گرمایش همگی از منابع مصرف‌کننده انرژی در کارگاه‌های ساخت‌وساز هستند. تأمین انرژی این تجهیزات و وسایل با انرژی‌های سبز نه‌تنها موجب سازگاری کارگاه ساخت‌وساز با محیط می‌شود که همچنین باعث ترغیب شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پیشرفته حوزه انرژی‌های تجدید پذیر می‌شود.

به‌علاوه وقتی در صنعت ساخت‌وساز از منابع انرژی تجدید پذیر برای ماشین‌آلات استفاده شود می‌توان کاملاً الزامات استاندارد پایداری را برآورده کرد.

منابع انرژی تجدید پذیر کاربردی در کارگاه‌های ساخت‌وساز

۱- انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی یک منبع انرژی تجدید پذیر است که می‌توان از آن برای تأمین انرژی در کارگاه ساخت‌وساز استفاده کرد. به‌علاوه برخی از مدل‌های ماشین‌آلات سنگین هستند که به‌طور خاص انرژی آن‌ها با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

استفاده از ماشین‌آلات خورشیدی گام بزرگی در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود زیرا ماشین‌آلات ساخت‌وساز از عمده منابع تولید آلودگی در جهان هستند.

علاوه بر این روشنایی کارگاه را می‌توان با سیستم‌های سبز مانند فانوس‌های خورشیدی که مقرون‌به‌صرفه تر از راهکارهای مبتنی بر سوخت‌های فسیلی هستند تأمین کرد. این سیستم‌ها به‌جز اینکه ارزان‌تر هستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند و درعین‌حال دید لازم را فراهم می‌کنند.

برخی شرکت‌ها پنجره‌هایی تولید می‌کنند که فوتوولتائیک هستند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند. این پنجره‌ها قابلیت تولید الکتریسیته دارند و همچنین میزان نور واردشده به فضای داخلی را کنترل می‌کنند.

این پنجره‌ها به دلیل کاهش شفافیت انتشار گازهای گلخانه‌ای، هزینه‌های انرژی و هزینه‌های مربوط به تهویه مطبوع را کاهش می‌دهند.

۲- انرژی بادی

انرژی باد یکی از منابع تجدید پذیر انرژی است که به شبکه برق متصل نیست؛ بنابراین به‌جای تکیه‌بر ژنراتورهای گازسوز می‌توان با همکاری نیروگاه‌های بادی از این انرژی در پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده کرد.

طبق برآوردها حدود ۶۰۰۰۰ توربین در ایالات‌متحده وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها انرژی موردنیاز همه کارگاه‌های ساخت‌وساز را تأمین کرد.

به‌علاوه هزینه تأمین انرژی بادی ارزان است و مهم‌تر از همه اینکه موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

۳- انرژی برق‌آبی

نیروی برف آبی پرمصرف‌ترین منبع انرژی پاک در جهان شناخته می‌شود. این منبع انرژی بیشترین مقدار انرژی را بین منابع تجدید پذیر تولید می‌کند که تقریباً %۷۱ را شامل می‌شود.

ممکن است انرژی هیدروالکتریکی به‌اندازه انرژی خورشیدی مفید نباشد اما می‌توان از آن به‌جای ژنراتورها برای تأمین انرژی استفاده کرد.

در مواردی که دسترسی به انرژی باد وجود ندارد می‌توان از انرژی هیدروالکتریکی استفاده کرد. دسترسی به این انرژی‌های تجدید پذیر موجب می‌شود که این صنعت هر چه بیشتر به سمت پایداری حرکت کند.

۴- سلول‌های هیدروژنی

سلول‌های هیدروژنی شکل جدیدی از انرژی‌های تجدید پذیر هستند. این نوع انرژی پرتابل است و به همین علت گزینه مناسبی برای کارگاه‌های ساخت‌وساز محسوب می‌شود.

شرکت Siemens Energy یک سیستم پیل سوختی خاص برای کارگاه‌های ساختمانی طراحی کرده است. این شامل یک سلول سوختی در یک محفظه قابل‌حمل است که می‌تواند انرژی هرگونه تجهیزاتی را تأمین کند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .