مقاله تحلیلی: نکاتی که باید قبل از ساخت یک خانه بدانید

مقاله تحلیلی: نکاتی که باید قبل از ساخت یک خانه بدانید

 در یک خانه وقتی بحث سفارش سازی طراحی و شیوه ساخت به میان می‌آید یک پروسه چالش‌برانگیز خواهد بود؛ بنابراین ابتدا لازم است که دید واقع‌گرایانه‌ای به موضوع داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید که تا چه اندازه می‌توان به آنچه در ذهن دارید نزدیک شوید.

 به یاد داشته باشید که طراحی خانه از ابتدا یک رؤیا است و ممکن است با فرصت‌ها و گزینه‌های زیادی روبرو شوید. وقتی به یک خانه سفارشی فکر می‌کنید باید از سازنده بخواهید که ترجیحات شما را در طراحی و معماری خانه لحاظ کنید.

لازم نیست که از واقعیت فاصله بگیرید و این پروژه را در درازمدت به یک مورد دشوار و دست‌نیافتنی بدل کنید. اگر می‌خواهید خانه زویایی خود را داشته باشید به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید.

بودجه

اولین کاری که در راستای ساخت یک خانه سفارشی باید انجام دهید، برنامه‌ریزی برای بودجه است. باید تمام تلاش خود را انجام دهید که پروژه تا جای ممکن مقرون‌به‌صرفه باشد. اغلب افراد به دلیل هیجانی که برای داشتن یک خانه جدید دارند مکن است خیلی زود سرمایه خود را از دست بدهند.

  1. برای ساده کردن روند ساخت خانه ابتدا باید برنامه بودجه را مشخص و به‌طورجدی آن را دنبال کنید.
  2. باید با اعداد و ارقام بازی کنید تا متوجه شوید که از عهده چه چیزی برمی‌آیید. دلیل این است که تأمین مالی ساخت یک خانه با خرید یک خانه متفاوت است.
  3. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از قبل برای دریافت وام با بانک هماهنگ کنید و سپس به سراغ سازنده بروید.
  4. به خاطر داشته باشید که شرایط و ضوابط بانک‌ها با هم متفاوت است. برخی سازندگان اعتبار خوبی نزد بانک‌ها دارند و می‌توانند به شما در فرآیند دریافت وام از بانک‌ها کمک کنند.
  5. یکی از موارد مهم این است که برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشید و مشخص کنید که سازنده طی چند مرحله دریافت داشته باشد.
  6. لازم است که بخشی از پول خود را برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای که ممکن است در طی فرآیند ساخت ایجاد شوند، کنار بگذارید.

موقعیت

یکی از مواردی مهمی که باید در ساخت یک خانه سفارشی در نظر بگیرید، محل پروژه است.

  1. هنگام انتخاب و خرید یک زمین برای ساخت خانه باید به مواردی همچون تأمین آب و برق، مسیر ماشین رو تا پارکینگ و رعایت قوانین و ضوابط توجه کنید.
  2. منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی زندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد چراکه در این منطقه است که خانواده شما بزرگ می‌شود، بچه‌ها به مدرسه می‌روند، با همسایگان ارتباط می‌گیرد و نهایتاً در این منطقه اقدام به تأمین مایحتاج خانواده می‌کنید.
  3. به خاطر داشته باشید که رفت‌وآمدهای طولانی یا هر روزه ممکن است کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین قبل از انتخاب محل به این موضوع فکر کنید.

استخدام طراح و سازنده

پس از اینکه مکان مناسبی انتخاب کردید و آماده شروع ساخت خانه شدید وقت آن می‌رسد که به سراغ مرحله بعدی یعنی انتخاب سازنده و طراح بروید.

  1. پیدا کردن طراح و سازنده‌ای که بتواند انتظارت شما را با واقعیت متعادل کند ممکن است طول بکشد بنابراین عجله نکنید و زود تصمیم نگیرید.
  2. باید طراح و سازنده‌ای انتخاب کنید که با افکار شما همسو باشند. این کار را می‌توانید با بررسی سوابق و پروژه‌های قبلی‌شان انجام دهید.
  3. برای انتخاب طراح و سازنده با افراد رو در رو صحبت کنید و قبل از بستن قرارداد تا حد امکان همه سؤالات خود را بپرسید.
  4. باید با طراح و سازنده ارتباط شفاف و علنی داشته باشید تا بتوان حتی‌الامکان از هرگونه درگیری احتمالی جلوگیری کرد.

مصالح ساختمانی

  1. برخی ممکن است ترجیح دهند خانه خود را بتن بسازند و برخی ممکن است به فولاد یا حتی چوب فکر کنند. صرف‌نظر از نوع مصالح ساختمانی آنچه اهمیت دارد بررسی کیفیت مواد و مصالح به‌منظور اطمینان از مقاومت سازه در طول عمر خود است.
  2. می‌توانید مواد و مصالح را شخصاً تهیه کنید یا با تأمین‌کنندگان معتبر صحبت کنید تا مصالح خوب و باکیفیتی در اختیار شما قرار دهند.

قطعاً شما بهترین کسی هستید که می‌تواند تصمیماتی در جهت منافع خانواده بگیرد؛ بنابراین به پیشنهادات ارائه شده در این مقاله توجه کنید و نهایتاً یک تصمیم مناسب با شرایط خود بگیرید.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .