همه آنچه باید از آزمون دکتری عمران بدانیم (مصاحبه با قبول شدگان آزمون دکتری)

همه آنچه باید از آزمون دکتری عمران بدانیم (مصاحبه با قبول شدگان آزمون دکتری)

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر معرفی منابع جدید آزمون کتبی دکتری برای تمامی شاخه های رشته عمران ، موسسه 808 در راستای در اختیار قرار دادن تجربیات اساتید مجرب خود در هر یک از دروس که مبنای طرح سوال در این آزمون می باشند، دوره های آمادگی کنکور دکتری خود را بصورت آنلاین  برگزار می کند.

با توجه به مطرح شدن مباحث آزمون از مباحث کارشناسی ( ریاضیات-مکانیک جامدات-مکانیک خاک)، لزوم تاکید بر هر چه مفهومی تر ارایه شدن این دروس را بیش از پیش بیان می دارد و این رسالت برای موسسه 808 برای برگزاری این دوره با کیفیت بالا و برگزاری 5 دوره آزمون تالیفی و مشاوره به طورتخصصی با اساتید خود دوره حائز اهمیت می باشد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آنلاین آمادگی آزمون دکتری مهندسی عمران 808 می توانید به این صفحه مراجعه بفرمایید:

دوره های آنلاین آمادگی کنکور دکتری

Civil808.com/college/phd

 پکیج فیلم آموزش آمادگی آزمون دکتری عمران

برای اطلاع بیشتر شما کاربران گرامی 808 به جزئیات آزمون دکتری مصاحبه ای با یکی از قبول شدگان این آزمون تدارک دیدیم:

  1. در ابتدا لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی بفرمایید

امیر مسعود حسن زاده              

  1. مقطع تحصیلی کارشناسی وکارشناسی ارشد در کدام دانشگاه گذراندید؟

کارشناسی دانشگاه گیلان ، کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز

  1. در مقطع دکتری در چه سالی و کدام دانشگاه موفق به قبولی شده اید.؟

1394 – صنعتی بابل - سازه

  1. با توجه به اینکه شما یکی از افراد موفق در این آزمون هستید، برای قبولی در این آزمون چه برنامه ریزی برای خود داشتید.

با توجه به آزمون اول کتبی، باید برای رسیدن به دانشگاه مطلوبی که انتظار داریم نمره ترازی رو کسب کنیم که بتونیم در خد رقابت با سایر دانشجوها باشیم که باید برای هر یک از مفاد امتحانی وقت بگذاریم چون مواد امتحانی از دروس پایه ای عمران هستند، قاعدتا باید مفاهیم رو خوب درک کرده باشیم و با تست های مجموعه ای کار رو به تسلط برسونیم.اما مرحله بعد آزمون کتبی مربوط به بخش مصاحبه و در واقع رزومه علمی فرد را در بر می گیره در نتیجه حتی الامکان بایست فرد از لحاظ مقالات و کنفرانس رزومه خود را قوی و پربار کنه ، افراد دعوت شده به مصاحبه در یک دانشگاه از لحاظ نمره تراز تفاوت آنچنانی با هم ندارن و یک مقاله می تونه اختلاف فاحشی بین افراد ایجاد کنه در واقع بدون داشتن مقاله و کنفرانس و نمره زبان و .... حتی با داشتن رتبه خوب نمی شه انتظار قبولی داشت.

  1. از چه منابع کمک آموزشی برای آزمون دکتری بهره بردید؟

بنظرم باید برای سوالات تخصصی مطرح شده چون همان چندتا از مطالب آزمون ارشد می باشد باید بصورت مفهومی مطالعه شده و سوالات چند دوره اخیر آزمون نیز ملاک قرار بگیره تا با سبک سوالات برای تسلط روی آزمون آشنا شویم.

 استعداد تحصیلی نیاز به کتابی نداره و صرفا در حد چند نمونه سوال کنکور کفایت می کنه تا با استایل کلی سوالات آشنا شد – زبان : تقریبا نیاز به بیس و پایه خوب اولیه داره و تو فاصله چند ماهه کار خاصی نمی شه انجام داد مگر تمرکز رو بخش لغت که با خوندن 504 و .... تا حدودی حل می شه

  1. سطح علمی دانشگاه محل تحصیل درقبولی در آزمون دکتری در موسسات سراسری آموزش عالی چه میزان سودمند بوده و برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد از دانشگاه های آزاد چه توصیه ایی برای قبولی در این آزمون دارید ؟

قطعا تعیین استاد راهنمای قوی و پیگیر به خصوص اگر سهمیه دانشجوی دکتری داشته باشه خیلی موثره که هر استادی هم صرفا به تعداد مقالات ، کنفرانس ها و نمره زبان و .... اهمیت می ده ، استاد قوی تر پایان نامه قوی تری به دنبال داره و بخش مهم مصاحبه دارای تضمین بیشتری می شه .

در کل اساتید مصاحبه کننده دانشگاه های دولتی دید خوبی به دانشگاه آزاد ندارن و امتیاز منفی محسوب می شه مگر اینکه با حداقل یه مقاله چاپ شده این قسمت رو خنثی کنه

  1. برنامه ی بلندمدتی که برای قبولی در این آزمون داشتید چگونه بود؟

انرژی گذاشتن برای رسیدن به رتبه ای که انتظار داشتم بیارم مستلزم این بود که در خلال کارهای روزمرم درس هایی که تو آزمون کتبی ازش سوال میاد هم مطالب رو خوب مطالعه کنم و هم به تسلط برسونمشون.برای همین سعی کردم تو یه دوره 3 ماهه هر کدام از درس هارو خوب دوره کنم و تو طول یک روز حداقل 2 تا درس رو خونده باشم.هدفم رو رو این گذاشتم که :

کسب رتبه مناسب برای دعوت به مصاحبه دانشگاه مورد نظرم و جلب رضایت اساتید مصاحبه کننده در همون دانشگاه

  1. آیا برای موفقیت در آزمون ، نیازی به یک مشاور در طول دوره را تا چه حد لازم میدانید؟

با توجه به اینکه مشاوره برای طول دوره ای که می خوایم وقت برای خوندن بذاریم، تاثیر زیادی در روند خوندن هر کدام از درس ها می تونه داشته باشه، مشاوره برای هر کدام از دروس با اساتید دوره های موسسه میتونه کمک زیادی به دانشجوها داشته باشه .

  1. آیا با توجه اینکه تقریبا همه سوالات از دروس پایه ای عمران هستند ، شرکت در کلاس های آمادگی کنکور دکتری را تا چه میزان موثر میدانید؟

با توجه به اینکه سوالات از دروس پایه مطرح می شوند، اکیدا توصیه می کنم رو دروس اصلی به تسلط کامل برسن حالا برای دوستانی که یکم مشغول کارهای اجرایی شدن و از محیط های علمی دور شدن و یا اینکه پایه ضعیفی رو مباحث مقاومت مصالح-تحلیل سازه-مکانیک خاک و ریاضیات دارند، برگزاری کلاس های با کیفیت خوب که بتونه مطالب رو بطور کیفی در حد مطلوب انتقال بده، قاعدتا تاثیر غیر قابل انکاری برای آزمون خواهند داشت.

  1. چه میزان درصد قبولی خود را معطوف به آزمون کتبی میدانید؟

صرفا تا حد دعوت به مصاحبه کفایت می کنه که با توجه به افزایش سالیانه شرکت کننده ها مطمئنا هر سال کار سخت تری نسبت به سال قبلتر می شه ! مابقی ماجرا بر می گرده به میزان مدیریت دانشجو تو جلسه مصاحبه و رایزنی با اساتید قبل از مصاحبه ، هر چند بودند دانشجویانی با رزومه بسیار عالی که روی کنکور سرمایه گذاری زیادی نکردن حتی نتونستند به دانشگاه مورد نظرشون دعوت به مصاحبه شن

 در انتها برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند چه توصیه ای دارید؟

مانور بیشتر روی دانشگاه کارشناسی ارشد و هماهنگی و جلب نظر مثبت استاد در همون دانشگاه قبل و بعد از اعلام نتایج که قطعا نیازمند خروجی های مفید به صورت مقاله و کنفرانس از پایان نامه می باشد ، قبولی در دانشگاه محل تحصیل ارشد به مراتب راحت تر از قبولی در دانشگاه های قوی تر یا برابر دیگست !

 

در ویدئوی پیوست شده که توسط جناب مهندس قدرتی دانشجوی دکتری زلزله  و از مدرسین موسسه 808 ضبط گردید با کلیاتی از موارد مورد سوال اساتید در مصاحبه بعد قبولی در آزمون دکتری آشنا خواهید شد:

درباره نویسنده
عکس‌های Civil808-Admin

مدیریت محتوای سایت

امیدواریم توانسته باشیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاریتان ما را دلگرم سازید.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
درخواست حل چند سوال دینامیک سازه
لطفا اگر امکانش هست در حل این سوالات کمک کنید سوالات به پیوست ارسال شده است
عکس کاربر
2پاسخ
بهترین دانشگاه خارجی برای تحصیل مقطع دکترای عمران کدام است؟و همچنین بهترین کشور برای مهندسین عمران از نظر شغلی کدام میباشد؟
سلام .بهترین دانشگاه خارجی برای تحصیل مقطع دکترای عمران کدام است؟و همچنین بهترین کشور برای مهندسین عمران از نظر شغلی کدام میباشد؟
عکس کاربر
0پاسخ
درخواست پاسخنامه تئوری الاستیسیته 98 سازه
با سلام خسته نباشید آیا تئوری الاستیسیته دکترای سازه 98 پاسخنامه تشریحی نداره؟ اگه داره از کجا میتونم پیدا کنم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .