مصالح ساختمانی راکتور ITER-اختصاصی 808

2 مرداد 1394 - 01:55
مصالح ساختمانی راکتور ITER-اختصاصی 808

در محل ساخت راکتور گرماهسته ای بین المللی، که به عنوان ITER در جنوب فرانسه شناخته شده است، زیرساخت تجهیزات قبلاً در محل وجود داشته است. تجهیزاتی برای مجموعه ای از 39 ساختمان، که در یک منطقه 420 هکتاری ساخته خواهد شد، مانند 50 زمین فوتبال است، که روزانه از سراسر جهان می رسند . در حالی که انتظار نمی رود، با تجهیزاتی که قبلاً به منظور هسته ای در نظر گرفته شده و عموم مردم ممنوع بودن آن را پذیرفته اند، تولید انرژی در آینده ای نزدیک شروع شود.

ITER بزرگترین همکاری علمی بین المللی برای مقاصد صلح آمیز بر روی زمین است. کل هزینه ساخت و ساز که تخمین زده می شود از 15 میلیارد یورو تجاوز نمی کند. اتحادیه اروپا، هند، ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه و ایالات متحده آمریکا، هفت عضوی هستند که برای ایجاد ITER ، به منظور تعیین اینکه آیا همجوشی هسته ای به عنوان منبع انرژی، بر روی زمین ممکن است؟ ، به هم پیوسته اند.
آقای تالاس ماکسیموس، یک متخصص در همجوشی هسته ای و محقق راکتور آزمایشی JET در اروپا می گوید: مصالح ساختمانی که برای استفاده در ITER در نظر گرفته شده است، توسط دانشمندان در مرکز تحقیقات "دموکریتیوز" تست شده است. "یک نوع از فولاد، به نام Eurofer، ازطریق آزمون های مختلف برای تعیین ویژگی های آن تحت پرتوافکنی شناسایی شده است "
استیون کولی ، مدیر اجرایی سازمان انرژی اتمی (UKAEA)، و رئیس مرکز ادغام انرژی( Culham)، اظهار داشت: "من معتقدم که ما به انرژی ترکیبی در برخی از موارد نیاز داریم. من نمی توانم تضمین کنم یک رآکتور ترکیبی در آینده وجود خواهد داشت، اما اگر ما برخی از مشکلات مصالح را حل نکنیم، تضمین می کنم که این راکتور وجود نخواهد داشت . "

 ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه