آسمان خراش مولد ابر-اختصاصی 808

19 مرداد 1394 - 11:12
آسمان خراش مولد ابر-اختصاصی 808

بر روی زمین، خشکسالی همواره یک مشکل بوده است. آخرین تحقیقات علمی نشان می دهد که سیاره ما به طور مداوم داغتر می شود که باعث تغییرات قابل توجه و محسوس برای همه می باشد. در حال حاضر جمعیت منطقه استوایی، با منابع کمیاب آبی زندگی می کنند و با توجه به گرم شدن کره زمین ، خشکسالی در آینده افزایش پیدا می کند.

کنترل آب و هوا
تعدادی از شرکت ها توانایی خود را برای ایجاد باران از ابرها که در حالت عادی تولید نمی شود، اعلام کردند. ساخت این فرایند، هنوز هم به سختی توسط جامعه علمی، با علم اثبات شده و دستگاه های یونیزاسیون که درآزمایش های میدانی سراسر جهان استفاده می شوند، درک می شود. اکثر مردم نمی دانند که تغییر آب و هوا توسط باروری ابر سالها انجام شده است، و حتی کمتر کسی از این تکنولوژی جدید آگاه است.
تکنولوژی آب و هوایی فیلتر های ابر در ابوظبی برای افزایش بارش استفاده شد، با نتایج ادعا شده از ساخت آن، وقتی که پیش بینی ها انتظارباران نداشتند، بیش از 50 بار بارش باران را به همراه داشت. سیستم به کارگیری آنتن رادیویی، یون هایی با بار منفی که به صورت استاتیک ابرها را شارژ می کنند، منتشر می کنند ، اندازه قطره آب را افزایش می دهند و باعث بارش می شوند. راه ساده تر، قراردادن آنتن هایی است که ذرات گرد و غبار در ابر ایجاد می کنند، بخار آب را جذب و قطراتی که به زمین سقوط می کنند را شکل می دهند.
بر اساس فن آوری ILAP (نفوذ در فرایندهای محلی جوی)، گروه آسمان روشن( TM)، فن آوری های پیشرفته سینوپتیکی (AST) را برای کنترل سطح اتمسفریک منطقه ای در آسمان توسعه داده است. تراکم رطوبت بر اساس دنبال کردن طیف گسترده ای از اهداف ممکن است: ایجاد بارش، جلوگیری یا ایجاد برف، مه و دود پراکنده، به طور کلی ایجاد هر نوع وضعیت جوی که ممکن است شرایط زندگی در سطح زمین را بهبود بخشد.
باروری ابرها چشم اندازی از آینده است که در آن انسان توانسته با فکر خود برای حل مشکلات جدی از قبیل تغییر آب و هوا و خشکی اقدام کند.
تفسیر ساختمان های عمودی در جهان که در معرض خطر هستند به معنی ایجاد اکوسیستم کوچک عمودی می باشد. برج های بارور ابر، ژنراتور باران هستند. بخش پایین تر برج از فیلتری که جمع آوری ذرات گرد و غبار و برق از زمین را انجام می دهد، تشکیل شده است. یون های با بار منفی شارژ شده تمایل به افزایش هوای گرم دارند. هر برج دارای قابلیت حبس کردن ذرات یونیزه شده در محفظه شیشه ای بسیار بزرگ می باشد. در داخل محفظه تراکم آنها در حرکت چرخشی پیوسته به منظور تراکم ذرات باردار با رطوبت مناسب نگهداری می شود، از این طریق یک ابر تولید شده است. ابرهای کاملاً شارژ شده ، که در امتداد پایه برج جمع آوری و برای آبیاری سطوح برج و خاک اطراف آن استفاده می شود ، باران تولید می کنند. مقدار زیادی از باران متمرکز در یک نقطه کوچک می تواند روش کشت گیاهان را تغییر دهد. این برج یک گلخانه بزرگ عمودی برای جمع آوری گونه های گیاهی است که معمولا نمی تواند در آب و هوای خشک وجود داشته باشد. توسعه این برج در مناطق بیابانی به معنی ساخت فضای سبز مصنوعی می باشد. منبع تغذیه این ساختمان موثر در اینده، که از انرژی جنبشی آب و انرژی خورشیدی جذب شده بر روی پوسته بیرونی محفظه تراکم ژنراتور ابر استفاده می کند، مستقل است.

  این پروژه به وضوح تخیلی است، اما می خواهد به این نکته اشاره کند که فن آوری های جدید و تحقیقات آب و هوایی می تواند از یک راه جایگزین تهدید و یا شکست دیگران استفاده کند: آرامش نهایی و یک زندگی بهتر برای کسانی که در شرایط نامناسب زندگی می کنند.

 

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه