بدترین سقوط ساختمان ها

26 مرداد 1394 - 12:07
  بدترین سقوط ساختمان ها

سقوط وحشتناک و ناگهانی ساختمان های بزرگ ،تراژدی های بیشماری را در طول تاریخ بشریت موجب شده است، که این مسئله باعث تاکید بر اهمیت ساخت و ساز ایمن شده است. ظاهرا ساختمان های استوار در سرتاسر جهان در کمتر از چند ثانیه "ترک خورده" و بر روی زمین سقوط کرده اند و صد ها نفر توسط آوار پوشانده شده اند. در حالی که  ساختمان های بلند اغلب برای  طراحی نوآورانه،خطای انسانی ،یک حادثه  و یا حتی فقدان اقدامات ایمنی مناسب، حوادث واقعا وحشتناکی را ایجاد می کنند که این مسئله باعث دیده شدن این ساختمان ها می شود.

1. . برج های دوقلو

 

بدون شک بدترین سقوط فاجعه بار ساختمان در تاریخ برج های دوقلوی نیویورک بوده اند.در 11 سپتامبر سال 2001، حملات تروریستی علیه اهداف در ایالت متحده رخ داده است. برج های دوقلو در مدت زمان کوتاهی سقوط کردند و باعث مرگ هزاران نفر بعلاوه 19 هواپیما ربا،2973 نفر کشته و 24 نفر باقی مانده نیز از دست رفته اند.

2.  فروشگاه سامپونگ

 

در 29 ژوئن سال 1995 ساختمان فروشگاه سامپونگ در سئول در طی 20 ثانیه سقوط کرد که 502 نفر کشته و 937 نفر مجروح  را در بر داشت.این حادثه بدترین فاجعه در تاریخ کره جنوبی بوده است.مسئولیت به طور کامل به صاحب ساختمان لی جون نسبت داده شد به این خاطر که در آپریل سال 1995 ترک خوردگی گسترده ای در ساختمان پیدا شده بود اما با این حال صاحب ساختمان تمایل نداشت که سود روزانه خود را از دست بدهد و او از تخلیه 1500 نفر مردم گیر افتاده در داخل ساختمان خودداری کرد.

3. سه ساختمان بلند اداری

 

در 26 ژانویه سال 2012 یک ساختمان 20 طبقه در ریو دو جانریو به طور ناگهانی سقوط کرد،بر اثر سقوط این ساختمان دو ساختمان کوچکتر نیز سقوط کردند که در نهایت باعث کشته شدن 17 نفر شد.

4.هتل جهانی جدید

 

هتل 6 طبقه در کمتر از 60 ثانیه در 16 مارس سال 1986 سقوط کرد. این ساختمان شامل یک هتل، بانک و یک کلوب شبانه بوده که سقوط کرده و 50 نفر مدفون شده بودند.این سقوط بعد از جنگ جهانی دوم بدترین فاجعه ای بوده است که پشت سر گذاشته شده است.

5. محوطه لوتوس ریورساید

 

در 27 ماه ژوئن سال 2009، بلوک شماره هفت در طبقه 13 ساختمان یک آپارتمان در شانگهای به طور ناگهانی سقوط کرد.خوشبختانه بیشتر کارگران موفق به تخلیه ساختمان  شده و تنها یک نفر تاب آورده بود. منطقه کاملا بی ثبات و خاک فرسایش پیدا کرده بود و این حادثه در حقیقت ناشی از وجود یک رودخانه در مجاور ساختمان بوده است.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه