لزوم مقاوم‌ سازی و بهسازی تعدادی از مدارس استان اردبیل

7 بهمن 1398 - 18:22
لزوم مقاوم‌ سازی و بهسازی تعدادی از مدارس استان اردبیل

اکبر بهنا‌جو ظهر در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۲۰ مدرسه شهرستان‌بیله سوار و مدارس دیگری در استان نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی بوده و بودجه‌های مستقیم دولتی محدودیت‌هایی دارد، باید با برنامه‌های دقیق افق آینده آموزش و پرورش استان مشخص شود.

وی افزود: بند (د) تبصره ۱۹ در کل کشور چندان اجرا نشده است ولی مصمم هستیم در استان اردبیل به شکل کامل اجرا کنیم که ظرف یکماه آینده باید فضاهای‌ مورد نیاز و کاربری‌ها مشخص شده و با شهرداری‌ها توافقات اولیه صورت بگیرد و اشخاصی هم برای مشارکت شناسایی شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌ بالقوه بند (د) تبصره ۱۹ می‌توانیم درصد قابل توجهی از فضای آموزشی استان که نیازمند احداث،بازسازی و مقاوم‌سازی است انجام داد.

وی گفت: در راستای فعال و اجرایی کردن بند (د) تبصره ۱۹ باید برنامه‌ریزی‌ها برای حداقل تا سال ۱۴۰۰ انجام شود و در این برنامه کلیه وظایف دستگاه‌ها و خیرین مشخص شده و تغییر کاربری که به نحوی انجام شود که به هیچ عنوان هویت مدارس تحت شعاع قرار نگیرند.

 انجام اقدامات اداری صدور احکام حق مرزی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت کشور دستورالعملی در رابطه با حق مرزی معلمان صادر کرده است که به غیر از مراکز شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌های مرزی را نیز شامل می‌شود که اقدامات اداری این طرح در حال انجام است و احکام معلمان مشمول این طرح به‌زودی صادر خواهد شد.

ناصری افزود: آموزش و پرورش در سه بخش سوادآموزی، تحکیم و انتقال در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادیاز متقاضیان ثبت نام می‌نماید که برای استان اردبیل در سال‌جاری حد تعیین شده ۸ هزار ۵۶۲ است که تاکنون ۸ هزار و ۲۹۹ نفر در سه حوزه فوق ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش سوادآموزی ۴ هزار و ۱۰۲ نفر، در بخش تحکیم ۲ هزار و ۶۴۳ نفر و در حوزه انتقال یک هزار و ۵۲۶ نفر ثبت نام شده است که در کل ۹۶.۹ درصد جذب تا پایان دی‌ماه انجام شده است و در مدت زمان باقی مانده ثبت نام استانی در سه حوزه فوق ۱۰۰ درصدی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در جلسه پیشین شورای پشتیبانی سوادآموزی استان مصوباتی همچون احداث مرکز یادگیری در ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل داشتیم که در این مراکز سوادآموزی و مهارت‌آموزی ارائه می‌شود و دیگر مصوبه جلسه فوق شتاب‌بخشی به سوادآموزی در ۴ شهرستان استان اردبیل بود.

ناصری اظهار داشت: مصوباتی اعم از هوشمندسازی مدرسه ابتدایی جامع، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان سرعین، تحت پوشش قراردادن نوآموزان استان، همکاری آموزش و پرورش استان و شهرداری اردبیل جهت تولید محتوا و تهیه فضای آموزشی برای نوآموزان پیش دبستانی برای سال آینده در حال انجام است.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه پیشین، حمایت از جذب نوآموزان بازمانده پیش دبستانی در مناطق حاشیه شهر اردبیل بود که برای عملیاتی کردن طرح، برآورد ۵۰۰ میلیونی انجام شد که امکان تامین این بودجه از اعتبارات استانی وجود ندارد و در این بخش از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

ناصری گفت: از ۲۲ هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی استان بیش از ۱۹ هزار نوآموز در مراکز غیردولتی شهری و روستایی استان جذب شده‌اند که در این حوزه دارای رتبه برتر کشوری هستیم.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
67پاسخ
برنامع چکر (CHECHER)

با سلام- فونت های برنامع چکر (CHECHER) ناخوانا هستش میتونی فونتهاش رو برامون بفرستید؟

عکس کاربر
19پاسخ
بررسی لرزه ای یک تونل حفر شده با بارگذاری دوجهته
سلام برای یک تونل قصد دارم بارگذاری دوجهته (افقی) با زلزله واقعی انجام بدم برای اصلاح و اعمال شتابنگاشت ها در دو جهت چه مبنا و مرجعی استفاده کنم بهتره؟ باتشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...