رپورتاژ آگهی: ۶ گام در طراحی داخلی ویلا

30 خرداد 1400 - 10:07
رپورتاژ آگهی: ۶ گام در طراحی داخلی ویلا

 امروزه خانه‌ها از قبل کوچک‌تر هستند زیرا از خانه‌های بزرگ مقرون‌به‌صرفه تر و کاربردی‌تر هستند. ما در این مقاله سعی داریم ۶ گام در طراحی داخلی ویلا را به شما آموزش دهیم. زندگی روزمره ما شلوغ‌تر شده است بنابراین یک خانه کوچک‌تر بهترین انتخاب است اما با همه این مزایا طراحی داخلی و انتخاب مبلمان برای این فضاهای کوچک دشوار است.

در اینجا به برخی از نکات مربوط به طراحی داخلی یک ویلای کوچک که توسط گروه طراحی پشتیبانی گردآوری شده است، اشاره می کنیم:

۱- طراحی ورودی ویلا

این رابط کاربری است که سلیقه صاحبان خانه را تعیین می‌کند. این اولین تصور راجع به شخصیت و سلیقه صاحبان خانه می‌دهد و نمای کلی خانه را بازتاب می‌دهد. به همین دلیل است که باید با انتخاب رنگ‌های روشن و روشن و قرار دادن یک آینه بزرگ با یک میز کوچک و یک صندلی راحت، سمت زیبایی‌شناختی آن را برجسته کنیم. همچنین، یک گلدان کوچک تمام چیزهایی است که ما به یک طراحی شیک و زیبا و درعین‌حال بسیار ساده در ورودی احتیاج داریم.

۲- طراحی یک پذیرایی کوچک برای ویلا

این قسمت بسیار مهمی از خانه است که ایرانیان در حال حاضر به خاطر تورم و گرانی مصالح از بازسازی ساختمان استقبال شدیدی می‌کنند. زیرا درجایی است که صاحبان خانه و مهمانان آن‌ها جمع می‌شوند بنابراین باید آرامش، راحت و سرزنده باشد. انتخاب مبلمان چندکاره یک ایده درخشان است مبل‌های کوچک اندازه که با یک میز ساده کوچک در وسط توزیع می‌شوند بدون ایجاد مزاحمت فضای خالی را در اتاق ایجاد می‌کنند.

۳- طراحی یک اتاق ناهارخوری کوچک برای ویلا

هر اینچ از این اتاق باید صریح باشد زیرا در آنجا است که معمولاً خانواده و میهمانان جمع می‌شوند. از میز بیضی‌شکل به‌جای میز مستطیل استفاده کنید زیرا میز بیضی‌شکل می‌تواند تعداد افراد زیادی را جمع کند و حرکت در اتاق را راحت‌تر کند.

۴- طراحی آشپزخانه کوچک برای ویلا

یکی از بزرگ‌ترین مشکلی که خانم خانه‌دار با آن روبرو است آشپزخانه کوچک است زیرا فضای کوچک‌تر علاوه بر مقدار چیزهایی که وی مجبور است به دلیل فضای کم موجود، در ساماندهی وسایل و تجهیزات آشپزخانه مشکلی ایجاد کند. ابتدا باید فضای خاصی را برای حرکت تعیین کنید و اشکال و اندازه کابینت‌ها و جداول را آنالیز کنید. سپس رنگ را تعیین کنید و رنگ سفید را ترجیح دهید. رنگ‌های خنک، معدنی و سبک‌تر چراغ‌ها را منعکس می‌کنند که باعث می‌شود آشپزخانه گسترده‌تر شود.

می‌توانید آشپزخانه را به سالن یا اتاق نشیمن باز کنید. این امر باعث ایجاد نشاط در خانه می‌شود و فضای خاصی به آشپزخانه وارد می‌کند. همچنین می‌توانید اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه را در یک منطقه ترکیب کنید.

۵- طراحی اتاق‌خواب کوچک برای ویلا

یکی از نکته‌های مفید در طراحی اتاق‌خواب استفاده از رنگ‌های سبک و مناسب برای چشم‌ها مانند خاکستری روشن است که یک رنگ عملی نیز است که با تمام رنگ‌های مبلمان به‌خوبی ترکیب‌شده و فضای و نور اضافی را فراهم می‌کند. ازآنجاکه تختخواب بزرگ‌ترین اثاثیه اتاق است، می‌توانید از یک تخت سایز کوچک استفاده کنید تا فضای بیشتری به اتاق اضافه شود تا بتوانید لوازم جانبی مانند آینه و موارد دیگر را اضافه کنید.

۶- طراحی یک حمام کوچک برای ویلا

اگر حمام کوچک باشد، طراحی ویلا و چیدمان مبلمان دشوار خواهد شد. به همین دلیل باید ابتدا روی قرار دادن وسایل اساسی تمرکز کنید و از شر چیزهای اضافی خلاص شوید. به‌عنوان‌مثال، در طراحی داخلی ویلا شما می‌توانید یک توالت کوچک، حوضچه و یک وان را قرار دهید، یا به‌جای اضافه کردن وان می‌توانید دوش قرار دهید زیرا فضای کمتری می‌گیرد. برای صرفه‌جویی در فضا همچنین می‌توانید یک درب کشویی به حمام اضافه کنید. همچنین از کابینت‌های منحصربه‌فرد کوچک استفاده کنید زیرا آن‌ها به ذخیره‌سازی کمک می‌کنند و همچنین باعث صرفه‌جویی در فضای مصرفی می‌شوند از کاشی‌های بزرگ برای کف و سرامیک به رنگ روشن برای دیوارها و چراغ‌هایی که مخصوص حمام هستند استفاده کنید. این نکات باعث بزرگتر دیده شدن یک حمام می‌شود.

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
0پاسخ
طراحی معماری ویلا

اگر بخواهیم ویلایی در شمال در فاصله 500متری از ساحل دریا طراحی کنیم،این فاصله از نظر اقلیمی چه تاثیری بر طراحی ویلا ما میگذارد؟

عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    زیبا و مفید

    عکس‌های vtsland
    vtsland

    در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...