پیشنهاد طرح استودیو برای متروی مسکو: آرامترین ایستگاه مترو جهان؟-اختصاصی 808

13 تير 1394 - 11:18
پیشنهاد طرح استودیو برای متروی مسکو: آرامترین ایستگاه مترو جهان؟-اختصاصی 808

وقتی به ایستگاه های مترو فکر می کنید، کلمه سکوت عموماً با رفت و آمد قطار و افراد پیاده ، که نه تنها به مقدار زیادی سر و صدا تولید می کند، بلکه صداها انعکاس پیدا می کند، به ذهن خطور نمی کند. با وجود این موضوع، گروهی از لندن پیشنهاد طرح نوع استودیوی متفاوت خود را برای مسابقه طراحی ایستگاه جدید مترو نووپردلیکینو در مسکو روسیه مطرح کردند. اگر چه به عنوان طرح برنده انتخاب نشده، جزء یکی از پنج تیم برتر بود.


از طریق استفاده از پانل های سه بعدی در اشکال هرم و منشور ، دیوارها و سقف ایستگاه به عنوان عناصر آکوستیک وجاذب صدا عمل می کنند و از امواج صوتی قوی و ایجاد انعکاس جلوگیری می کنند. پانل ها از سرامیک متخلخل ایمن دربرابر آتش ساخته شده،که نه تنها جاذب سر و صدا هستند، بلکه یک الگوی فلش مانند برای کمک به مسیریابی مسافر، با اشاره در جهت سکوها ، خروجی ها، و جهت قطار ایجاد می کنند.

فضا های ورودی، همچنین فضای بین ورودی ها، اصول طراحی مشابهی را دنبال می کنند، با سادگی و عناصرجاذب صدا، از جمله بوته های هرس شده، قادر به جذب 40 دسی بل از سر و صدای جاده های اطراف هستند.

 

 

براساس ایده سادگی، ایستگاه باید با استفاده از روش الهام گرفته از کارواش خودرو نگهداری شود،که دیوارها با برس های فشرده که چربی قطار را از بین می برند، تمیز می شوند.

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه