مقاله تحلیلی: رشد جمعیت و راهکارهای بحران مسکن

مقاله تحلیلی: رشد جمعیت و راهکارهای بحران مسکن

با پیشرفت اقتصادی و افزایش جمعیت، هنگ‌کنگ تصمیم گرفته است روی پروژه‌های زیرساختی بزرگ و ساختمان‌های جدید سرمایه گذاری کند. دپارتمان ساخت‌وساز و مهندسی عمران هنگ کنک تصمیم گرفته است در محل معدن Anderson Road که بیش از ۵۰ سال تأمین‌کننده سنگ‌دانه، سنگ و مصالح آسفالت و بتن بوده است، یک پروژه ۱ میلیارد دلاری به‌منظور مقابله با کمبود مسکن ناشی از رشد سریع جمعیت اجرا کند. در این زمین ۴۰ هکتاری می‌توان حدود ۹۴۰۰ خانه ساخت و یک جمعیت ۲۵۰۰۰ نفری را در آن جای داد.

AECOM به‌عنوان مشاور طراحی زیرساخت‌های پایدار، بهسازی راه، تجهیزات و خدمات زیرزمینی و خانه‌ها در این پروژه انتخاب شد. AECOM برای بهینه‌سازی پلان و اثربخشی ساخت‌وساز، تسریع جریان کاری، تسهیل ارتباطات ذینفعان و برآورده کردن نیازهای مشتریان نیاز به استفاده از BIM و فناوری مدل‌سازی واقعیت داشت.

کنترل دقیق و ایمن سایت

AECOM ملزم شده بود که در مورد پیشرفت ساخت‌وساز به‌صورت ماهانه گزارش بدهد. روش‌های سنتی برای این منطقه ۴۰ هکتاری غیردقیق و ناکارآمد بود، زیرا زمین ناهموار، شیب‌دار و پهناور بود. 

Ivan H.K. Tsang معاون AECOM Asia می‌گوید به دلیل پیچیده بودن پروژه، تنوع زیرساخت‌ها و وسعت زیاد پروژه ما یک پکیج جامع از Bentley برای کمک به مدیریت مؤثرتر پروژه انتخاب کردیم.

برای غلبه بر چالش‌های توپوگرافی سایت در بازه‌ زمانی گزارش ۳۰ روزه، AECOM تصمیم گرفت که از مدل‌سازی واقعیت برای کنترل پیشرفت سایت استفاده کند. با استفاده از فوتوگرامتری خودکار، تیم پروژه ماهانه ۳۰۰۰ عکس تهیه کرده و از ContextCapture برای ایجاد یک شبکه واقعی از کل سایت و بصری سازی دقیق پیشرفت ساخت‌وساز در یک روز استفاده کردند. این شبکه واقعیِ دقیقِ سه‌بعدی ایجادشده یک پلتفرم جامع و مؤثر برای پیگیری پیشرفت سایت در اختیار اعضای تیم قرار می‌دهد و نیاز به وجود افرادی برای انجام نقشه‌برداری در محل را حذف کرد که خود باعث کاهش خطرات احتمالی و بهبود ایمنی می‌شود.

گسترش محدوده مدل‌سازی واقعیت

علاوه بر ایجاد تصاویر، AECOM دریافت که مدل‌سازی واقعیت می‌تواند داده‌های جامعی از شرایط فعلی سایت در اختیار قرار دهد که می‌توان در آینده از آن‌ها استفاده کرد. نرم‌افزار ContextCapture یک سیستم مدیریت ساخت‌وساز است که عملکرد شبکه‌های واقعی را گسترش می‌دهد و می‌توان از آن در رویکرد BIM چهاربعدی از آن استفاده شود.

استفاده از مدل‌سازی واقعیت برای نقشه‌برداری توپوگرافی و ثبت عکس‌ها و استفاده از ContextCapture برای خودکار کردن و پردازش داده‌ها موجب کاهش زمان می‌شود. ترکیب این راه‌حل‌ها جریان کاری را تسریع کرده و ارتباطات بین تیم و ذینفعان را بهبود می‌بخشد درنتیجه دوباره‌کاری را کم کرده و هزینه‌های پروژه را کاهش می‌دهد.

لازم بود همکاری و تبادل اطلاعات دقیقی بین تیم و ذینفعان وجود داشته باشد. داده‌های پروژه توسط ProjectWise مدیریت و تحلیل شد؛ این داده‌ها در ContextCapture به شبکه‌های واقعی اضافه شد و پیمانکاران و اعضای تیم تنها از طریق تلفن‌های همراه خود می‌توانند دسترسی داشته باشند.

این باعث می‌شد که هرگونه تعارض قبل از شروع ساخت‌وساز شناسایی و برطرف شود تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام گیرد.

سیستم مدیریت یکپارچه و مؤثر موجب بهبود همکاری بین AECOM، پیمانکار، مشتری و مردم شد. فناوری به AECOM این امکان را داد که همکاری بهتر با پیمانکار و نظارت مؤثرتری داشته باشد. همچنین پیمانکاران هم با آمادگی بیشتری با مشکلات مواجه می‌شوند و می‌توانند آن‌ها را سریعاً حل کنند. استفاده از شبکه واقعی کنترل دقیق‌تر و بهتری را همراه خواهد داشت، روند تصمیم‌گیری مشتری را بهبود می‌بخشد و درک شهروندان از فرآیند ساخت‌وساز را تسهیل می‌کند.

مدل هوشمند جامعه

معدن Anderson Road به‌عنوان یک مدل پایه برای توسعه‌ دیگر جوامع در هنگ‌کنگ عمل خواهد کرد و با ترکیب این‌ها شهر هوشمند هنگ‌کنگ شکل خواهد گرفت. باوجوداینکه این مدل داده‌های زیادی را برای این پروژه‌ خاص در خود جای داده اما می‌توان آن را با دیگر منابع داده‌ها یکپارچه کرد و در موارد دیگر مانند استفاده مؤثر از انرژی و تحلیل‌های پایداری زیست‌محیطی و ایجاد پلان های کلی برای حمل‌ونقل، خدمات و پلان های امنیتی آینده، از آن بهره گرفت.

یک کار بزرگ و نوآورانه در پروژه‌های عمرانی هنگ‌کنگ این بود که معدن Anderson Road اولین پروژه‌ای بود که از پیشرفت‌های BIM شرکت Bentley و قابلیت‌های مدل‌سازی واقعیت برای ساخت‌وساز سنتی استفاده کرد و انقلابی در صنعت ساخت‌وساز هنگ‌کنگ ایجاد کرد.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
راهنمایی در خصوص نحوه اجرای ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی
سلام .من یه سوال در مورد ساخت طبقه دوم روی خانه های کلنگی .با ۲۰۰متر زیر بنا .آیا امکانش هست با آهن بسازیم .ساختمان اسکلت بندی نیست .فقط تمام دیوارهاش ۳۵تایی هستن
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .