نرم افزار های کاربردی مهندسی عمران (قابلیت خرید به صورت دانلودی)

مجموعه نرم افزارهای کاربردی مهندسی عمران تحت اکسل (رایگان ویژه اعضای VIP سایت)

در این صفحه مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی مهندسی عمران تحت اکسل گردآوری شده که در ادامه می توانید هر یک از آنها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

برنامه تحت اکسل طراحی سازه فولادی (اعضای تحت فشار)

این مجموعه شامل طراحی اعضای فولادی تحت فشار می باشد که شامل طراحی مقاطع زیر می باشد:

  • طراحی اعضای فشاری با مقطع باکس
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع 2IPE با بست های موازی
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع 2IPE با و بدون ورق سراسری
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع 2IPB
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع دوبل نبشی
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع ناودانی
  • طراحی اعضای فشاری با مقطع سپری

برنامه تحت اکسل طراحی تیر بتنی تحت خمش بر اساس مبحث نهم ویرایش ۹۹

 این  مجموعه شامل طراحی تیر بتنی تحت خمش برای مقاطع مستطیلی بر اساس مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ویرایش 99 ، محاسبه طول مهاری و همچنین محاسبه حداقل نسبت Ash  بر sbc در نواحی بحرانی ستون در سیستم هایی با قاب خمشی ویژه ، محاسبه حداقل آرماتور پی و.... می باشد.

 

 

 

 

برنامه محاسبه بار باد و برف سوله (تحت Excel)- بر اساس مبحث ششم ویرایش ۹۸

بار برف زمین، وزن لایه برف بر روی سطح افقی زمین است که، بر اساس آمار موجود در منطقه، احتمال تجاوز از آن در سال دو درصد باشد.

برنامه محاسبه برش چشمه اتصال (تحت اکسل)

به ناحیه ای از ستون که توسط ارتفاع تیر پوشانده شده است ناحیه اتصال یا چشمه اتصال گفته می شود که این کنترل در ویرایش ۹۲ مبحث نهم برای سازه های با قاب خمشی متوسط الزامی نبود ولی بر اساس آیین نامه مبحث نهم ویرایش ۹۹ این کنترل برای سازه های با سیستم قاب خمشی متوسط هم الزامی شده است. لذا با توجه به اینکه نرم افزار ETABS  این کنترل را به درستی انجام نمی دهد به همین دلیل سعی کردیم برنامه صفحه گسترده ای را تهیه کنیم تا بتوان این کنترل را به راحتی انجام داد.

برنامه محاسبه میزان دیوار نسبی (طبق مبحث ۸ ویرایش ۹۸)

دیوار نسبی ، به نسبت سطح مقطع دیوارهای سازه ای برشی یک طبقه در هر امتداد که در برابر بار نانشی از زلزله در آن امتداد مقاومت می کنند، به کل مساحت طبقه اطلاق می شود

 

برنامه تحت اکسل طراحی بست های موازی ستون های مرکب فولادی

این برنامه قابلیت طراحی و کنترل بست های موازی در ستون های دوبل IPE را دارد.

 

برنامه تحت اکسل محاسبات طراحی شمع در Safe

در این آموزش با مدلسازی و طراحی شمع های فونداسیون آشنا می شوید. همراه آموزش برنامه تحت اکسلی در اختیارتان قرار می گیرد که کار طراحی شمع را بسیار آسان می کند و کلیه محاسبات بوسیله این برنامه انجام خواهد شد و نیاز به دست به قلم شدن نخواهد بود.

برنامه تحت اکسل طراحی آرماتورهای ستون های قاب خمشی ویژه

برنامه تحت اکسل فوق برای طراحی آرماتور ستون های قاب خمشی ویژه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کنترل درصد آرماتور و فاصله آرماتور های طولی در این برنامه قابل دستیابی است.

 

برنامه محاسبه ظرفیت باربری فونداسیون سطحی روی خاکهای دانه ای بر اساس نتایج SPT مطابق ASTMD1586-11

این برنامه تحت اکسل، عدد آزمایش نفوذ استاندارد (SPT) را با استفاده از روابط موجود به زاویه اصطکاک تبدیل نموده و به روشهای مختف ظرفیت باربری فونداسیون سطحی روی خاکهای دانه ای را به صورت خودکار محاسبه و نمودار ظرفیت باربری را رسم می نماید.

برنامه محاسبه و طراحی کوربل (شانه) یا دستک بتنی بر اساس ACI 318-19

یکی از روشهای اجرای اتصال مفصلی در سازه های بتنی اجرای نشیمن بتنی تحت عنوان کوربل (شانه) و یا براکت (دستک) می باشد.

برنامه محاسبه کمانش (انحنا) لوله فولادی انتقال آب تحت سر بار خاک و بارهای زنده بر اساس نشریه 303 و توضیحات فهرست بهای خطوط انتقال آب

لوله هاي فولادی مدفون انتقال آب در اثر بار خاك رویه و نیز بارهاي زنده ناشی از ترافیک یا عبور ماشین آلات مختلف ساختمانی، دچار کمانش (انحنا) شده و دو پهن می شوند. این برنامه تحت اکسل، مقدار کمانش مذکور را  با توجه به پارامترهای ورودی مختلف، به طور اتوماتیک محاسبه کرده و آن را با مقدار مجاز آیین نامه مقایسه و کنترل می نماید. از سایر ویژگیهای این برنامه محاسبه عرض و عمق استاندارد کانال با توجه به سایز لوله و نیز امکان پرینت صورت جلسه نتایج می باشد.

برنامه تحت اکسل محاسبه بار برف، آسانسور، راه پله، ضریب زلزله و وزن خرپشته

این برنامه اکسل قادر است بار مرده و زنده نقطه ای وارد بر گوشه های آسانسور، مقدار بار گسترده و بار انباشتگی برف و همچنین مقدار بار مرده و زنده وارد بر تیر های شمشیری طرفین  در راه پله از نوع دال بتنی را محاسبه کند

برنامه ارزیابی و ‌پذیرش بتن ساخته شده بر اساس نتایج آزمایش مقاومت فشاری

این برنامه تحت اکسل ارزیابی و پذیرش بتن را بر اساس نتایج آزمایش مقاومت فشاری و با لحاظ تاثیر نوع سیمان و سن بتن بر مقاومت فشاری نسبی بتن (مطابق آیین نامه بتن ایران (آبا) و مبحث 9 مقررات ملی ساختمان) انجام می دهد. از امکانات دیگر این برنامه امکان گرفتن گزارش و صورتجلسه تعین تکلیف بتن هایی با مقاومت کم است.

نکته: در ویرایش جدید مبحث نهم مقررات ملی ساختمان، اثر نوع سیمان بر مقاومت فشاری (جدول ۹-۱۰-۲۴ در ویرایش قدیم) حذف شده است، ولی با توجه به اینکه نمی‌توان گفت این اثر وجود ندارد، در این فایل کماکان اثر گذاری لحاظ شده است. کاربران  در صورتی که بخواهند مطابق ویرایش جدید مبحث نهم این اثر را نادیده بگیرند، میتوانند هنگام استفاده، نوع سیمان را بر روی تیپ ۱ تنظیم نمایند.

فروش آنلاین نرم افزارهای سازه و پی Checker Vr.15.5.2

این نرم‌افزار کمک بسیار خوبی برای مهندسین محاسبی است که احتیاج به یک ماشین‌حساب همه کاره برای طراحی دستی اجزا مختلف سازه دارند و یا می خواهند از صحت نقشه‌های آماده شده و جزئیات آن در کوتاه ترین زمان ممکن و یا بدون دسترسی به مدل سازه ای مطلع شوند.

SM Toolbox (جعبه ابزار لینک دو نرم افزار SAP2000 و MATLAB)

شرکت CSi‌ برای کنترل محصولاتش، توسط زبان های برنامه نویسی، از ابزاری به نام OAPI استفاده می کند. در این داکیومنت، تمامی دستورات کنترل SAP2000، توسط زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک بیان شده اند.

نرم افزار برآورد مقدار و هزینه آرماتور مصرفی در سقف تیرچه بلوک (تحت اکسل)

یکی از مواردی که مهندسین عمران و معماری بسیار با آن مواجه هستند، سوالات مکرر کارفرمایان هست که خواهان برآورد و محاسبه میزان آرماتور و مصالح مصرفی در ساختمان خود هستند. از آنجاییکه این امر بسیار وقت گیر بوده و مستلزم صرف زمان و دقت زیادی می باشد و به نوعی کار متره و برآورد پروژه می باشد و همچنین منابع بسیار محدود و اندکی برای این منظور در اینترنت وجود دارد، لذا وجود چنین فایلی که بتواند در سریعترین زمان ممکن و با بالاترین دقت و کیفیت، میزان آرماتورهای مورد نیاز را برآورد نماید بسیار الزامی و ضروری می باشد. این برنامه تحت اکسل بدین منظور تهیه شده است و طی چند سال بر اساس تجربه و نیازهای مربوطه  بروزرسانی شده و مقادیر خطا در آن به حداقل رسانده شده است.

نرم افزار تخصصی طراحی سازه های فضاکار Space Structures Designer (نسخه آموزشی)

با توجه به فقدان حلقه ای میان طراحی اعضای سازه های فضاکار توسط نرم افزار های متداول از قبیل SAP2000 و تولید قطعات سازه های فضاکار، نیاز به وجود نرم افزاری جهت تکمیل فرایند طراحی سازه فضاکار احساس می شد. لذا نرم افزار SSD به منظور نیل به اهداف ذیل تهیه شد.

نرم افزار دارتیس لب (نسخه اصلی) - نسخه ۱.۱.۰

برخی از امکانات تخصصی برنامه دارتیس لب عبارت اند از:‌ پوشش آزمایش های درصد رطوبت، ایندکس های خاک شامل حد روانی و حد خمیری خاک، چگالی مخصوص، دانه بندی الک و هیدرومتری و دسته بندی خاک طبق سیستم متحد و گزارش دهی طبق استاندارد انجمن آزمایش و مواد آمریکا/ امکان تعریف هر تعداد آزمایش جدید برای درصد رطوبت، ایندکس های خاک و چگالی مخصوص برای هر نمونه/ تهیه گزارش های مکانیک خاک آزمایشگاه برای هر نمونه به صورت خودکار و غیره.

برنامه محاسبات بارگذاری ساختمان (تحت اکسل)

نرم افزار تحت اکسل برای محاسبه انواع بارهای وارد برسازه شامل بارهای ثقلی و جانبی (ضرایب زلزله، باد و دیوار حائل) مناسب است. یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار ایجاد طیف طرح استاندارد میباشد که برای طراحی سازه به روش دینامیکی طیفی در نرم افزارهای سازه ای به آن نیاز است. خروجی های این نرم افزار به نحوی است که به راحتی بتوان از آنها برای طراحی انواع سازه با نرم افزارهای تخصصی استفاده کرد.

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - نرم افزار های کاربردی مهندسی عمران (قابلیت خرید به صورت دانلودی)