مقاله تحلیلی:‌ بررسی نما با استفاده از پهپادها

مقاله تحلیلی:‌ بررسی نما با استفاده از پهپادها

پهپادها به‌طور گسترده‌ای در بخش‌های مختلف ساخت‌وساز کاربرد دارند.  برآورد شده که امروزه حدود یک میلیون پهپاد در این صنعت استفاده می‌شود. پهپادها در مقایسه با روش‌های معمول مانند سکوهای چرخان، بالابرها، استفاده از طناب یا دیگر روش‌های مشابه که کارگران باید در فاصله نزدکی از نما به کار بپردازند، ایمن‌تر است.

 علی‌رغم مزایای بی‌شماری که پهپادها دارند اما به دلیل برخی  قوانین محدودکننده کاربرد گسترده‌ای در بازرسی نما ندارند. در این مقاله به بحث درباره مزیت‌ها و ملاحظات مرتبط در استفاده از پهپادها برای بررسی نماها می‌پردازیم.

پهپادها ابزار مفیدی برای جمع‌آوری داده‌های بصری ازجمله فیلم‌ها، تصاویر حرارتی و موارد مشابه دیگر هستند. از این داده‌ها برای تعیین نقص، آسیب و موارد دیگر استفاده می‌شود. بااین‌حال بررسی داده‌ها یک فرآیند چالش‌برانگیز است چراکه برای شناسایی و کاهش خطرات در کمترین زمان ممکن باید این کار توسط متخصصان انجام شود.

پهپادها می‌توانند بازرسی بصری پیشرفته‌تری را ممکن کنند. این پهپادها می‌توانند در بررسی نقاط غیرقابل دسترس مانند لبه پنجره‌ها، بالکن‌ها و برخی تجهیزات مکانیکی کمک‌کننده باشند.

پهپادها به لحاظ صرفه‌جویی در زمان و توانایی مشاهده عیوب به سودمندترین ابزار در بررسی نما تبدیل شده‌اند.

ملاحظات اصلی در بررسی نما با استفاده از پهپادها

هنگام کار با پهپادها به‌منظور بررسی نما باید چند مورد را مدنظر قرار داد:

  • دسترسی به GPS: پهپادها با سیگنال‌های GPS به‌راحتی کار می‌کنند. مهم‌ترین مورد برای بازرسی یک ساختمان در یک منطقه شلوغ این است که سیگنال GPS خوبی وجود داشته باشد. این امکان وجود دارد که ساختمان‌ها سیگنال GPS را مسدود کنند و درنتیجه ارتباط قطع می‌شود. یک سیگنال GPS خوب یک پرواز پایدار و  مجموعه‌ای دقیق از داده‌ها فراهم می‌کند. در شرایطی که سیگنالی وجود ندارد پیشنهاد می‌شود از روش‌های غیر متکی بر GPS استفاده شود.
  • تعداد نماها: کارایی بررسی نما با پهپاد به تعداد نماها و همچنین مسیر پرواز برنامه‌ریزی‌شده بستگی دارد. برای بررسی تنها یک نما ابتدا کل ساختمان را از بالا تا پایین طی کنید تا طول ساختمان پوشش داده شود. برای بررسی چند نما ابتدا به سمت چپ و راست و سپس بالا و پایین حرکت کنید. وقتی ارتفاع و تعداد پروازها زیاد باشد حفظ خط دید دشوار خواهد شد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود که برنامه پرواز به چند پرواز و یک پرواز برای هر نما تقسیم شود.
  • محل تیک آف پهپاد: هنگامی‌که از پهپادها برای ارزیابی ریسک استفاده می‌شود لازم است که محل تیک آف آن مشخص شود. محل را بررسی کنید تا بتوانید یک مکان مناسب برای تیک آف انتخاب کنید. یکی از موقعیت‌های خوب برای تیک آف شروع پرواز از بام ساختمان‌ها است. 

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
نرم افزار طراحی معماری مناسب برای رندرگیری
سلام رشته من معماریه و طراحی پلان و تری دی ساختمون و همچنین طراحی نما رو انجام میدم.قبلا با اتوکد تری دی میکردم و بعد توی مکس متریال میدادم و رندر وی ری میگرفتم میخوام بدونم نرم افزار راحت تر و جایگزین برای کار من چیه؟که بتونم همون کیفیت رندر مکس رو هم باهاش داشته باشم؟ با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .