مقاله تحلیلی:ساندویچ پنل های پیش ساخته و ابزار طراحی که باید آن‌ها را بشناسید.

مقاله تحلیلی:ساندویچ پنل های پیش ساخته و ابزار طراحی که باید آن‌ها را بشناسید.

ساندویچ پنل­های پیش ساخته چه هستند؟

ساندویچ پنل­های پیش ساخته یک راه حل پیش ساخته برای یک مشکل قدیمی هستند: چگونه ساختمان‌ها را کارآمد تر و مقرون به صرفه تر بسازیم؟ همان طور که از نام آن‌ها پیداست، این پنل­های دیواری بتنی پیش ساخته، ساندویچ‌های عایقی هستند که بتن در آن‌ها مانند نان است. از آن‌ها می‌توان برای جایگزینی در سازه، به‌عنوان عایق، عایق‌های رطوبتی و پرداخت کارها – همه موارد در یک عنصر پیش ساخته – استفاده کرد. پنل­های پیش ساخته تحت شرایط کنترل شده در کارگاه تولید می‌شوند و پس از انتقال آن‌ها به سایت کار فوراً با حداقل نیروی کار نصب می‌شوند.

اگر شما یک مهندس سازه هستید و هرگز تا به حال ساندویچ پنل­های پیش ساخته طراحی نکرده اید، شرط می‌بندم که شما سؤالات زیادی دارید. چگونه یک لایه از عایق را بین دو دیوار بتنی قرار دهم؟ آیا می‌توان به یک رفتار کامپوزیت بدون به خطر انداختن عایق دست یافت؟ چگونه با بازشوها و تورفتگی‌ها روبرو شوم؟ حمل و نقل و بارگیری آن‌ها به چه صورت است؟ تا اوایل دهه 1990، ساندویچ پنل­ها با کتاب راهنما بتن طراحی می‌شدند، صفحات زیادی به محاسبات دستی اختصاص می‌یافت و تماس‌های زیادی با همکاران باتجربه‌تر گرفته می‌شد؛ اما پس از ورود Ed Losch، یک مهندس دارای مجوز و یک معمار از ایالت ایلینوی امریکا به همراه یک برنامه LECWall شرایط تغییر کرد.

روزهای اولیه LECWall:

در دهه 1970 دانشگاه ایلینوی نقطه عطفی داشت که آن تبدیل معماران به مهندسان سازه بود. Ed Losch کاملاً با الگو سازگار بود، یک دانشجوی کارشناسی ارشد معماری که از کامپیوتر شخصی خود (Radio Shack TRS 80) - رَم آن یک میلیونیم رَم کامپیوترهای امروزی است – برای نوشتن برنامه‌ای استفاده کرد تا تکالیف او را برایش انجام دهد. طی صحبتی که با او در ماه گذشته داشتیم، گفت: من نگاه کردم ببینم بیل گیتس چه کاری با نرم افزارها انجام می‌دهد، او در سن و سال من بود بنابراین من فکر کردم خب من هم می‌توانم این کار را انجام دهم. تا زمانی که من برنامه را کد نویسی کردم استادان خوبی وجود داشتند.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله :

precast_sandwich_panels_and_a_design_3.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .