افتتاح بزرگترین پل زیرقوسی خاور میانه

26 خرداد 1394 - 14:27
افتتاح بزرگترین پل زیرقوسی خاور میانه

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ، مهندس هادی رجبی ضمن بیان این مطلب افزود: این پل در اواخر سال 89 کلید خورد و در ابتداء سال جاری آماده بهره برداری گردید.
وی اعتبار هزینه شده این پروژه ملی را مبلغی بیش از بالغ 1400 میلیون ریال عنوان کرد.
مدیر اجرایی بزرگترین پل قوسی و جاده جایگزین ایذه به شهرکرد تصریح کرد: با احداث سد و نیروگاه کارون 4 و متعاقب آن آبگیری این سد،بخشی از راه ارتباطی شهرکرد(چهار محال و بختیاری) به ایذه خوزستان مستغرق شد، با هدف برقراری مجدد مسیر، پروژه راه جایگزین ایذه به شهرکرد و پل بزرگ کارون 4 طراحی و به اجراء در آمد.
مهندس رجبی تصریح کرد: در زمان اجرای این پروژه ،تردد در این مسیر از طریق محور کارون 4 –لردگان- سرخون به طول 105 کیلومتر در حال انجام بود، با احداث مسیر جایگزین فعلی، ضمن افزایش ایمنی جاده و امنیت عبور و مرور حدود 68 کیلومتر از مسافت این مسیر کاهش یافته است.
وی خاطر نشان ساخت،مسیر جدید شامل 9 رشته تونل و گالری به طول 2876 متر و همچنین یک دستگاه پل زیر قوسی فلزی به طول 378 متر و عرض 12 متر است .
رجبی تاکید کرد: این پل با دهانه قوی 300 متر بزرگترین پل زیر قوسی کشور محسوب می شود، همچنین این پل در سال 1392 و در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولادبه عنوان طرح برتر فولای کشور در بخش پل انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه