رپورتاژ آگهی:‌ نرم افزار حسابداری مناسب ساخت و ساز

1 بهمن 1398 - 15:54
رپورتاژ آگهی:‌ نرم افزار حسابداری مناسب ساخت و ساز

کسب و کار و مشارکت در فعالیت های اقتصادی مسئله‌ای است که انسان ها هر روز با آن سر و کار دارند و با آن زندگی می کنند. مطمئنا هر انسانی نیازها و خواسته هایی دارد که برای رسیدن به آن خواسته و آرزو و همچنین برطرف کردن نیازهای خود برای خود برنامه ریزی و هدفگذاری می کند و بخش اعظمی از این نیازها و خواسته ها به کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی هر فرد رابطه ای کاملا مستقیم دارد، این بدان معناست که اگر بتواند از کاری که انجام می دهد سود خوبی بدست آورد می تواند زودتر به درخواست ها و نیازهایش رسیدگی کند.

مهمترین نکته در کسب و کار

برای اینکه فردی در کارش موفق باشد نیازمند داشتن دانش و تجربه و همچنین ابزار مرتبط با آن شغل و کسب و کار است. این در حالی است که اگر شما دانش کامل و تجربه‌ی بالایی برای کاری داشته باشید تا ابزار آن کار در اختیارتان قرار نگیرید هیچوقت نمی توانید به موفقیت کامل برسید. به طور مثال راننده‌ای را در نظر بگیرید که بهترین مدارک رانندگی و مکانیک خودرو را از بهترین و بروزترین دانشگاه ها اخذ کرده و سال هاست برای شرکت در مسابقات رانندگی تمرین کرده و و تجربه کافی را بدست آورده اما برای شرکت در مسابقه ماشینی در اختیار دارد که صندلی ندارد. حال سوال اینجاست که آیا این فرد می تواند در مسابقه شرکت کند یا نه؟

اگر در مسابقه شرکت کند می تواند موفق باشد؟ و یا اصلا می تواند به خط پایان برسد؟

اینجاست که به نقش ابزار مناسب مرتبط با کسب و کار پی می بریم. هر شغلی به ابزار مورد نیاز خودش وابسته است و جدا از اینکه این ابزار انجام کار را سریع تر، آسان تر و راحت تر می کنند، برای رسیدن به پیشرفت و رشد و ترقی به این ابزار نیاز اساسی داریم.

هسته‌ مرکزی کسب و کار

در هر مجموعه یا سازمان مهمترین نکته این است که این کار چقدر سود و چقدر زیان دارد. و بخش حسابداری و امور مالی به عنوان قلب تپنده شرکت ها و سازمان ها ایفای نقش می کنند. اگر کاری توجیه اقتصادی نداشته باشد پس انجام آن چه سودی از نظر مالی برای مجموعه در بر خواهد داشت؟

حال اینکه هر فردی در کار خود میتواند موفق باشد و بهترین بازدهی را داشته باشد. به عنوان مثال شما یک تیم ورزشی را در نظر بگیرید یک نفر نمی تواند همزمان هم دروازه بان باشد هم مهاجم.

حال که با اهمیت واحد حسابداری و مالی آشنایی پیدا کردیم باید ابزار های آن را بشناسیم که بتوانید کوچکترین نکات را محاسبه کرد.

ابزارهای حسابداری

حسابداری هم مانند هر واحدی در شرکت نیازمند یک سری ابزارها و تجهیزات است. از جمله ابزارهای حسابداری می توان به: کتاب استاندارد‌های حسابداری و نرم افزار حسابداری اشاره کرد. اگر حسابداری این دو ابزار را در اختیار داشته باشد می تواند به نحوه احسنت کار خود را انجام دهد.

کتاب استانداردهای حسابداری

از اصلی ترین ابزارهایی که یک حسابدار باید در اختیار داشته باشد کتاب استانداردهای حسابداری است که مقررات چگونگی انجام کار حسابداری در آن نوشته شده است.

کتاب استانداردهای حسابداری دارای ضوابط شناسایی و اندازه گیری مواردی از قبیل: دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمد و هزینه و سرمایه است.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری از مجموعه ابزارهای اصلی برای هر پیمانکار و حسابدار بشمار می رود و در جهت انجام امور حسابداری پیمانکاری به کاربرد دارد اما نکته قابل تامل این است که با توجه به تنوع بالا در بخش نرم افزارهای حسابداری بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری مناسب کسب و کار شما کدام است؟

نرم افزار حسابداری می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و همچنین می تواند بهترین حالت کسب و کار را برای شما مشخص کند.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری خوب می تواند در بازه‌های زمانی مختلف میزان هزینه ها و سود و زیان را مشخص کند.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری می تواند در هر لحظه از مانده و گردش حساب های بانکی شرکت را گزارش دهد.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری می‌تواند مدیریت چندین شرکت را به صورت نامحدود و مجزا در اختیار پیمانکاران و مدیران قرار دهد و با گزارش های نموداری اطلاعات کافی را در اختیار حسابداران قرار دهد.

با توجه به مطالب گفته هر شغل برای موفقیت نیازمند نرم افزار حسابداری مناسب با آن کسب و کار است.

جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار حسابداری پیمانکاری کاوش به وبسایت این نرم افزار مراجعه کنید.

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...