ایبوک ۲۳۲: ناظرین معمار

ایبوک ۲۳۲: ناظرین معمار

آگاهی مهندسین از مسئولیتها و اختیارات خود و دادن گزارش هاي مرحله اي به موقع سبب می شود تا مهندسین بتواند مسئولیتهای خود را پوشش دهند. قانونگذار مسئولیتها و اختیارات مهندس ناظر را با همدیگر هم تراز و متناظر دانسته است. ناظر با دادن گزارشهای مرحله اي به شهرداری دستوراتی به شهرداری می دهد و شهرداری موظف است به آن تکالیف عمل کند. در حالیکه شهرداری دارای اجراییات است، تنها ابزار ناظر برای عمل به تعهداتش قلم اوست. بنابراین او بایستی این ابزار مهم را بخوبی بشناسد و نحوه استفاده آن را یاد بگیرد. از جمله مهمترین ابزارها برای مهندس ناظر ابلاغ دستور کار در مراحل مختلف عملیات ساختمانی در جهت مستند سازی عملکردش است. پس از ابلاغ دستورکار ناظر نسخه رسید آن را میبایست به همراه اولین گزارش خود ثبت نماید. نحوه ثبت دستورکار به این صورت است که در آخرین جمله گزارش نوشته مي شود." دارای پیوست مي باشد". تعداد صفحات پیوست هم باید ذکر گردد. سپس صفحات دستورکار به همراه ثبت گزارش تسلیم شهرداری (دفتر خدمات) مي شود تا به همراه گزارش اسکن شود و مهر آرشیو یا اسکن شد، روی آن مهمور گردد. در نهایت مهندس ناظر گزارش و دستور کار پیوست آن را که مهر شهرداری ( در تهران دفتر خدمات الکترونیک ) را دارند در زونکن مدارک نظارت خود بایگانی مي نمايد. در صورتیکه مهندس ناظر موضوعی را در دستور کاری ذکر نماید و سپس عدم رعایت آن را درگزارش اعلام کرده باشد، و به خاطر عدم رعایت آن موضوع، حادثه اي رخ دهد ناظر با ارائه دستور کار و گزارش مربوطه به کارشناس دادگستری قطعا تبرئه خواهد شد.

هدف از ارائه ايبوكِ  ناظران معمار اينست تا ناظرها بدانند چگونه و چه موقعي از ابرازهاي حقوقي كه دارند استفاده نمايند و  همچنين با نحوه نگارش و ابلاغ دستور كار آشنا گردند. در ادامه نمونه قرارداد نظارت، آئين نامه حفاظتي كارگاه هاي ساختماني و رسيد آن،  همچنين چند نمونه دستور كار ارائه گرديده است كه در مراحل مختلف عمليات ساختماني  ناظران مي توانند  به مالك/سازنده/مجري ابلاغ نمايند.

مطلب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 35,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 35,000 تومان
پرداخت 35,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده

الناز قائمی

کارشناس ارشد مهندسي معماري، مهندس ناظر معماری و مجری مدرس در زمينه نظارت و گزارش نويسي ناظران معمار
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .