مقاله تحلیلی:‌ BIM چگونه باعث جبران هزینه‌ ها می ‌شود؟

مقاله تحلیلی:‌ BIM چگونه باعث جبران هزینه‌ ها می ‌شود؟
  1. تحویل کار باکیفیت‌تر
  2. بهره‌برداری مؤثرتر
  3. گسترش قابلیت‌ها
  4. واجد شرایط بودن برای پروژه‌های بیشتر و برنده شدن کارهای بیشتر
  5. کار کردن نرم‌افزار BIM برای شما

بهترین راه بهره‌مندی از همه مزایای BIM

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یک راهکار برای طراحی، ساخت و بهره‌برداری ساختمان‌ها است که از طریق ایجاد و استفاده از مدل‌های سه‌بعدی هوشمند انجام می‌شود. فعالان صنعت ساخت‌وساز دریافته‌اند که BIM می‌تواند بسیاری از چالش‌های کاری که با آن روبه‌رو بوده‌اند را با تسهیل همکاری به نحو مؤثر و ایجاد بینش بهتر از پروژه قبل از فرآیند طراحی و ساخت، کاهش دهد. BIM می‌تواند مزیت‌های رقابتی زیادی برای شرکت‌ها داشته باشد و به عبارتی مزایای قابل‌توجهی در بلندمدت خواهد داشت.

اما از چه راهی می‌توانیم بفهمیم که شرکت ما از حداکثر قابلیت‌های BIM بهره می‌برد؟

بااینکه BIM یک فرآیند است و نه یک نرم‌افزار و حرکت از CAD به BIM شامل تغییراتی بیش از نصب و به‌روزرسانی یک نرم‌افزار است اما بسته‌های نرم‌افزاری مختلف در کسب مزایای حاصل از فرآیند BIM متفاوت عمل خواهند کرد. مجموعه معماری، مهندسی و ساخت از اتودسک (AEC Collection) یک مجموعه قوی از ابزارهای BIM است که قدرت BIM را از طریق نرم‌افزارها و خدمات تعاملی افزایش می‌دهند. به بیان ساده‌تر Autodesk BIM به شما توانایی انجام کارهای بیشتری را می‌دهد.

مجموعه معماری، مهندس و ساختمانی اتودسک چیست؟

مجموعه AEC یک پکیج غنی از نرم‌افزارهای BIM و CAD اشتراکی است. شما می‌توانید یک محصول خاص را انتخاب و دانلود و نصب کنید – چه برای استفاده موردی و برآورده کردن نیازهای یک پروژه یا یک مشتری خاص و چه برای بررسی جریان‌های کاری جدید.

 ۱- تحویل کار باکیفیت‌تر

نرم‌افزار Autodesk Revit به‌خودی‌خود ابزارهایی برای خروجی‌های بهتر ارائه می‌دهد، اما وقتی از این نرم‌افزار به‌عنوان بخشی از مجموعه AEC استفاده شود، قدرت آن به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. این مجموعه شامل نرم‌افزارها و خدماتی است که به همراه Revit کار می‌کنند تا شما کاملاً ایده‌ها را بررسی، با دقت گزینه‌های طراحی را ارزیابی کنید و تصمیمات طراحی آگاهانه‌ای بگیرید.

تصمیم‌گیری سریع‌تر و هوشمندانه‌تر در طراحی

ایده‌ها را دریافت کنید و برای طرح با استفاده از FormIt ایده پردازی کنید. سپس طرح‌ها و مطالعات انبوه به‌صورت خودکار به داده‌های BIM در Revit تبدیل خواهند شد. به دلیل یکپارچگی با FormIt، می‌توانید از دوباره‌کاری پرهیز کنید و از یک جریان کاری یکپارچه و کارآمد بین مفهوم و طراحی لذت ببرید. با Revit Live شما می‌توانید با یک کلیک مدل خود را به یک مدل سه‌بعدی تبدیل کنید. در داخل مدل خود راه بروید تا محیط آن را در واقعیت مجازی تجربه کنید و درک بهتری از طراحی قبل از ساخت داشته باشید.

 روی طراحی تمرکز کنید

با ایجاد مدل‌های تعاملی سه‌بعدی در BIM زمان بیشتری برای طراحی و زمان کمتری را برای کشیدن نقشه‌ها صرف می‌کنید. اجزای هوشمندی مانند دیوارها، درها و پنجره‌ها را تنها یک‌بار ایجاد کنید. پس‌ازآن Revit به‌صورت خودکار پلان‌های طبقه، مقاطع، برنامه‌ها، نماهای سه‌بعدی و رندرهای دقیقی را ایجاد می‌کند. به کتابخانه اجزای از پیش آماده Revit مراجعه کنید یا اجزای خودتان را با ابزارهای تولید محتوا بسازید.

گزینه‌های طراحی مختلفی از یک ایده خاص بسازید

با استفاده از ابزارهای محاسباتی Revit طراحی‌های پارامتریک را بررسی کنید تا طراحی را بهینه کرده و شکل‌های پیچیده‌ای را بسازید. درحالی‌که در فرآیند دوبعدی شما تنها می‌توانید گزینه‌های کمی را بررسی کنید، Dynamo و Revit بررسی چندین گزینه طراحی را راحت می‌کند. برای همکاری مؤثرتر با تیم‌های پروژه، طراحی محاسباتی را گسترش دهید.

تصمیمات هوشمندانه‌تری در طراحی بگیرید

قبل از اینکه طرح خود را بسازید آن را درک کنید و با استفاده از خدمات تحلیل ابری Insight تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید تا فاز طراحی بهینه‌سازی شود. با استفاده از نورپردازی و مصالح دقیق، نور خورشید و سایه را بررسی کنید تا ببینید که نور چه تأثیری بر مدل شما خواهد داشت. با موتورهای تحلیل عملکرد قدرتمند می‌توانید عملکرد ساختمان را در فرآیند طراحی بهینه کنید، هزینه را تخمین بزنید، تغییرات عملکردی را در طول پروژه ببینید و عملکرد ساختمان در طول فاز بهره‌برداری درک کنید.

۲- بهره‌برداری مؤثرتری داشته باشید

نرم‌افزارهای موجود در مجموعه AEC، با همدیگر اثرگذاری BIM به‌عنوان یک فرآیند که کارآمدی را بهبود می‌بخشد را بیشتر می‌کنند. قابلیت همکاری نرم‌افزاری در Autodesk ریسک خطاهای تبدیل اطلاعات را کاهش داده و به فرآیندهای طراحی سریع‌تر و هموارتری منجر می‌شود. با توسعه BIM زمان ذخیره‌شده به حاشیه‌های سود بهتر تبدیل شده و خطاهای کمتر به کاهش ریسک و کاهش دوباره‌کاری منجر می‌شود.

هر سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار، صرف‌نظر از مقدار آن، باید جدی گرفته شود. ارزش و ROI (بازگشت سرمایه)‌ همیشه مهم هستند! وقتی از چند راهکار نرم‌افزاری Autodesk در قالب یک مجموعه استفاده می‌کنید، صرفه‌جویی زیاد در هزینه و حداکثر ROI حاصل می‌شود.

برای تمام رشته‌های طراحی از یک پلتفرم BIM استفاده کنید

تنها Revit از جریان‌های کاری چند رشته‌ای یکپارچه که تیم‌ها و ابزارها را به هم متصل می‌کنند و طراحی را با جزئیات ارائه می می‌دهند پشتیبانی می‌کند. وقتی همه افراد پروژه در یک پلتفرم BIM کار می‌کنند، شما می‌توانید به‌صورت مؤثر و کارآمد داده‌های مدل را به اشتراک بگذارید و به این صورت از سردرگمی، تعارض و دوباره‌کاری که هزینه و زمان پروژه را افزایش می‌دهند جلوگیری می‌شود.

RFI های (درخواست اطلاعات) کمتر

با هماهنگی میان‌رشته‌ای به‌واسطه نرم‌افزار Nawiswork Manage،‌ مدل‌های یکپارچه از چند منبع را بررسی کنید و با شناسایی و حل تعارضات فاز طراحی، از دستورات تغییر کار بکاهید. به‌علاوه، کارهای دشواری مانند مشخص کردن مصالح یا ایجاد صورتحساب مصالح هم به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

با تصمیم‌گیری سریع‌تر در زمان و هزینه مصالح صرفه‌جویی کنید

با انجام تحلیل‌های اولیه عملکرد ساختمان و یکپارچگی آن را بهینه کنید. این کار باعث کاهش زمان طراحی و صرفه‌جویی مصالح در فاز ساخت می‌شود.

از CAD و جریان کاری BIM با هم استفاده کنید

دسترسی خود را به نرم‌افزارهای CAD حفظ کنید حتی اگر جریان کاری خود را به سمت BIM تغییر داده‌اید. دسترسی به AutoCAD باعث می‌شود همیشه با تیم طراحی در ارتباط باشید.

۳- قابلیت‌های خود را گسترش دهید

کارهای بیشتری انجام دهید و کسب‌وکار خود را رشد دهید؛ به همین سادگی. BIM و مجموعه AEC به شما در گسترش محدوده خدمات ارائه شده به مشتریان کمک می‌کنند. با مجموعه AEC، شما می‌توانید خدماتی ارائه دهید که تاکنون برای انجام آن با مشاورهای دیگر قرارداد می‌بستید.

داخل خانه را بصری سازی کنید

سازمان‌های خارجی پول زیادی برای بصری سازی‌های مطلوبی که مدنظر مشتریان هستند مطالبه می‌کنند. با ایجاد رندرها و بصری سازی‌های نزدیک به واقعیت یا بصری سازی‌هایی که مشتریان می‌توانند از آن در ارائه‌های خود استفاده کنند، پیشنهاد‌های خود را افزایش دهید. رندرهای پیچیده و شلوغی ایجاد کنید که بتوان در آن حرکت کرد و بتواند به مشتریان در درک طراحی قبل از تبدیل‌شدن به واقعیت کمک کنند. 

 پلان را بفروشید

 مدل‌های چون ساخت (ازبیلت) ایجاد کنید که مالکان پروژه بتوانند هنگام بهره‌برداری یا نگهداری از ساختمان از آن استفاده کنند. به مشتریان اطلاعات دقیقی از فضاهای محصورشده و غیرقابل‌دسترس بدهید.

 تحلیل کنید

 عملکرد ساختمان شامل عملکرد HVAC و روشنایی را تحلیل کنید، بارهای باد را آزمایش کنید، مطابقت با آیین‌نامه‌ها را بررسی کنید و گزارش‌های مفصلی ارائه کنید.

 فراتر از طراحی بروید

 خدمات BIM را به سمت جزئیات،‌ تولید و پیش‌ساخته سازی گسترش دهید. با سطح بالاتری از جزئیات مدل‌سازی کنید تا بتوانید فرآیند ساخت را برای MEP و سیستم‌های سازه‌ای پیش ببرید.

 ۴- واجد شرایط بودن برای پروژه‌های بیشتر و برنده شدن کارهای بیشتر

بهره‌مندی از قابلیت‌های BIM شما را در موضع قدرت قرار می‌دهد و به شما در برآورده کردن بهتر نیازهای مشتری و تعهدات قانونی کمک می‌کند.

 همیشه آماده استفاده از BIM باشید

برای برآورده کردن الزامات مالک و تعهدات قانونی مجهز باشید. با رشد جهانی استفاده از BIM، تعداد فزاینده‌ای از نهادهای دولتی و همچنین کارفرمایان تمایل دارند که پروژه‌ها در BIM طراحی شوند. اگر شما کاملاً از BIM استفاده می‌کنید یا حتی اگر شما می‌خواهید از طراحی بر اساس CAD به سمت طراحی BIM حرکت کنید، مجموعه AEC به شما در جریان‌های کاری BIM و CAD کمک می‌کند تا نرم‌افزارهای موردنظر برای هر دو را در دسترس داشته باشید.

 بازاریابی کنید

از ابزارهای موجود در مجموعه AEC برای آماده‌سازی پیشنهاد‌ها و بصری سازی‌های متقاعدکننده‌تر استفاده کنید که در بردن مناقصه به شما کمک می‌کنند. با 3ds Max و رندر گیری، بصری سازی‌های شما برنده مناقصات خواهید بود.

 برای مواجه با چالش‌های آینده طراحی آمادگی داشته باشید

شما همیشه به نوآورانه‌ترین نرم‌افزار و فناوری‌های ابری، به‌محض منتشر شدن، دسترسی خواهید داشت تا چالش‌های پیش روی خود را حل کنید. جعبه‌ابزارهای این مجموعه همیشه هنگام نیاز به آن‌ها برای تأمین الزامات خاص یک پروژه در دسترس شما هستند.

۵- کارکردن نرم‌افزار BIM برای شما

مجموعه AEC مقرون‌به‌صرفه¬ترین و انعطاف‌پذیرترین راه برای دسترسی به Revit و AutoCAD و همچنین ابزارها و خدماتی است که به شما در گسترش کارایی Revit و قابلیت‌های شما کمک می‌کنند.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را به‌محض اینکه در دسترس قرار گرفت دریافت کنید

نرم‌افزار دسکتاپ Autodesk هر زمان که یک به‌روزرسانی جدید منتشرشده باشد به شما اطلاع می‌دهد. پس می‌توانید مطمئن باشید که با آخرین و بهینه‌ترین نسخه نرم‌افزار کار می‌کنید و می‌توانید قابلیت‌های طراحی خود را گسترش دهید.

از نسخه‌های نرم‌افزار قبلی استفاده کنید

شما می‌توانید از ورژن های قبلی اغلب نرم‌افزارهای Autodesk استفاده کنید. این امکان زمانی باارزش است که با فایل‌هایی سروکار دارید که با نسخه‌های قبلی تهیه‌ شده‌اند.

هر زمان که لازم دارید کمک دریافت کنید

شما همیشه به این موارد دسترسی خواهید داشت:

  • متخصصان پشتیبانی ارشد Autodesk
  • انجمن‌های پشتیبانی مدیریت‌شده
  • فرصت‌های یادگیری الکترونیکی و دسترسی به وب کست های آموزشی انحصاری

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه اختصاص متریال در نرم افزار رویت
سلام.رویت 2019 را نصب کردم.الان یه طرحا میخام متریال بدم ولی پنجره متریالم باز نمیشه.یعنی روش که کلیک میکنم اصلا اتفاقی نمی افته.از طریق paint هم که میرم همینطوره
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .