دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی

دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی

کارت محتوای دانشگاه

دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی (موسسه آموزش عالی پیشین) در سال ۱۳۸۵ با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در شهرستان آبیک تاسیس شد. بنیانگذاران این موسسه عمدتا جمعی از استادان برجسته رشته‌های مهندسی و علوم از دانشگاه صنعتی شریف هستند که اهداف اصلی دانشگاه را توسعه دانش و فرهنگ، مشارکت در تربیت نیروی انسانی ماهر و کمک به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور در نظر گرفته‌‌اند.

دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی در تیرماه سال ۱۳۹۷ باستناد مجوز شماره ۲/۵۴۲۹۵ وزارت علوم تحقیقات و فناوری از موسسه به دانشگاه ارتقا یافته است. هم اکنون این دانشگاه با پذیرش دانشجو در شاخه های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی در سطح کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی رسالت آموزشی خود را به انجام می‌رساند. علاوه بر این امور پژوهش، توسعه‌ی فناوری و ارتباط با صنعت نیز از محورهای اصلی فعالیت دانشگاه است که به صورت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و انجام پروژه‌های صنعتی و کارآفرینی شکل گرفته است. شایان ذکر است که فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی نیز به عنوان زمینه‌های اصلی رشد دانشجویان در این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی در قالب چهار معاونت "آموزشی"، "پژوهشی و فناوری"، "دانشجویی و فرهنگی" و "توسعه مدیریت و منابع" و سه دانشکده "برق و کامپیوتر"، "عمران و مکانیک" و "مهندسی صنایع و مدیریت"، فعالیت می نماید و مجدانه تلاش می کند تا با تقویت امکانات سخت افزاری دانشکده‌ها و تهیه لوازم برای آزمایشگاه‌هایی که در حوزه‌های الکترونیک، مخابرات، مکانیک، عمران، رباتیک، شبیه‌سازی و مدل‌سازی، تجهیز کارگاه‌های کامپیوتری، آتلیه‌های معماری ابزارهای لازم را برای ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در اختیار دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشکده‌ها قرار دهد.

بر اساس نيازهای منطقه جغرافيايي استان قزوين و شهرهاي اطراف آن از جمله شهرستان آبيك كه در منطقه‌اي با جمعيت مناسب برای توسعه صنعتی كشور قرار دارد، دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی مي‌تواند در راستای ايجاد رشته‌هاي مرتبط با فناوري‌هاي جديد رايانه‌اي پيش‌قدم باشد تا امکانات لازم برای تربیت نيروهاي متخصص بومي و غيربومي مناسب به منظور اشتغال زایی در زمینه‌های علمی- صنعتی فراهم شوند.  باشد که فعالیت‌های علمی دانشگاه بر اعتلای فرهنگی و غنای اقتصادی منطقه موثر واقع شوند.

گرایش های عمران دانشگاه:

  •  عمران
  • عمران اجرایی 
  •  سازه
  • مهندسی مدیریت منابع آب

گرایش های معماری دانشگاه: 

  • معماری
  • شهرسازی

اطلاعات تماس:

وبسایت
نشانی: آبیک - شهرک دانشگاهی اندیشه-بلوار دانش

تلفن: ۳۲۸۹۸۵۱۱-۰۲۸

رشته های دارای کاربر

اشتراک در RSS - دانشگاه غیاث الدین جمشید کاشانی